Ambície Renaultu byť lídrom na poli novovznikajúcich elektrických športových áut už pred časom naznačil aj produktový manažér automobilky Renault, Ali Kassai. Písal o tom aj kolega Tomáš v článku o pripravovanom Renaulte Zoe R.S. Že však jeho slová neboli len slepým výstrelom do vzduchu, teraz začínajú dokazovať aj ďalšie činy automobilky. Športové elektromobily sa stávajú doménou samotnej divízie elektromobilov značky Renault.

Renault sa netají ambíciou prísť so športovým elektromobilom aj do segmentu nižšej strednej triedy.

Útok vo viacerých segmentoch

Renault to berie poriadne vážne a chce postaviť športový elektromobil vo viacerých segmentoch. Potvrdil to aj Gilles Norman, šéf divízie elektrických Renaultov. Ten zachádza dokonca ešte ďalej a chce s elektromobilmi pokryť všetky segmenty, v ktorých má Renault zastúpenie. A urobiť z nich športovú verziu by nemal byť výraznejší problém. Ako však Norman hovorí, konštruktéri musia nájsť rozumný kompromis medzi dojazdom a výkonmi. Zákazníci športových verzií sú však na menšie dojazdy zvyknutí už z čias spaľovacích motorov, takže by mali menšie dojazdy akceptovať aj pri elektrických autách, dodáva. „Naši zákazníci sa boja, že počas športovej jazdy nebudú počuť zvuk vytočeného motora, už na tom však pracujeme,“ prezradil viac Norman.

Medzi športovými elektromobilmi chce byť výrazným hráčom aj Mini.

Segment športových elektromobilov však láka viacerých výrobcov, ašpirantom na silných hráčov v tejto oblasti sú britské Mini aj japonská Honda. Kým v Mini neustále zdokonaľujú svoj Mini Cooper SE, Honda už špekuluje nad športovejšou verziou Hondy e. A to sa do hry zatiaľ nezapojil Volkswagen, ktorý už svoje ambície postaviť niečo elektrické a dynamické naznačil tiež. Uvidíme, rok 2020 by mal byť rokom elektromobility, nejakých prekvapení sa aj v tejto oblasti teda určite ešte dočkáme.