Maybach Edition 125! je vrcholom výroby tohto superluxusu na kolesách

Maybach Edition 125! je vrcholom výroby tohto superluxusu na kolesách

Doposiaľ som bol presvedčený, že edition znamená špeciálna edícia (teda viacero kúskov). Tu sa dozvedám, že Maybach Edition 125! je len jeden, ako jednorožec.

Čo teda v zápale osláv 125-teho výročia môže majiteľ od hyperlimuzíny očakávať? Edícia 125! bola predvedená vo Frankfurte v špeciálnej čiernej farbe Tahiti Black v kombinácii so striebornou Patagonia Silver. Má zopár vylepšení proti bežnej tuctovej verzii ako napríklad podsvietenie laserom vygravírovaného nápisu do čalúnenia, alebo dvojité M na opierke medzi sedadlami. Po tomto "úlete" sa však z oficiálnej správy dozvieme, že ponúka i štandartné prvky ako priehradku spolujazdca s vyšitým podpisom Wilhelma Maybacha, kosoštvorcové vyšívanie sedadiel alebo luxusne vyzerajúcu stredovú konzolu.

Zvonku sú to napríklad 20" kolesá s vysoko leštenými paprskami a kontrastné plochy na prednej maske pre väčší dojem pompéznosti. V nej sú umiestnené i LED svetlá pre denné svietenie s chrómovaným lemovaním. Nemecký über-saloon dostal i nové spätné zrkadlá. Ak by ste ako zákazníci pohŕdali 20" diskami, je možnosť zajednať si 21" v odtieni "titanium silver". Samozrejme, že sa tak dá urobiť pri oboch modeloch -kratšom 57S a dlhšom 62S.

Maybach Edition 125! sa odlišuje hlavne špeciálnou farbou laku

Maybach Edition 125! sa odlišuje hlavne špeciálnou farbou laku

V interiéri sú nejaké úpravy taktiež. Iné koberce a podsvietenie, zadné sklopné sedadlá, ktoré boli dostupné len v Maybachoch s dlhým rázvorom kolies, môžu byť inštalované i do kratších verzií. Pre tých, ktorým to príde zaujímavé alebo dôležité, je príjemným spestrením interiéru kryštál od Swarovski a vysoko kvalitný parfém, ktorý bol doteraz výsadou verzie Maybach Zeppelin.


Edition 125! tiež dostalo trochu viac koníkov pod kapotu. Prepĺňaný 6,0 liter V12 ich má teraz o 18 viac, rovných 630 k. Zdá sa to dosť? Limuzína váži 2800 kilogramov. Dobrou správou však je, že smerom dole išli emisie CO2. Maximálka, nepochybne dôležitý údaj u áut takéhoto typu, je 275 km/h.

Toto je pracovisko vodiča, ehm, pracovisko? :)

Toto je pracovisko vodiča, ehm, pracovisko? :)

Zdá sa vám môj článok jemne sarkastický? Zdá sa vám dobre. Maybach ako auto mi nič nehovorí. Mal som možnosť sa s ním stretnúť osobne - videl som, posedel som, a pokrútil nosom. Je kopa lepších áut, o nič menej výnimočných a zaujímavejšie. A možno je to len o tom, že ešte nemám 60 rokov...

Viaceré detaily tento kúsok odlišujú...

Viaceré detaily tento kúsok odlišujú...

...vyšitými, či vygravýrovanými logami...

...vyšitými, či vygravýrovanými logami...

...a tiež vyšitým podpisom zakladateľa značky.

...a tiež vyšitým podpisom zakladateľa značky.