Mazda bola dlhé roky jedinou automobilkou, ktorá využívala Wankelov motor. Montovala ho pod kapotu ikonických modelov RX-7 a RX-8. Výroba druhého menovaného sa skončila v roku 2011 a fanúšikovia značky odvtedy čakajú na jeho nástupcu. Ich nádej teraz opäť ožíva.

Wankel s tromi rotačnými piestami

Japonská firma si na európskom úrade nedávno patentovala športové kupé so zadným pohonom, ktoré je vybavené práve Wankelovým motorom. Podľa zverejnených dokumentov má mať tri rotačné piesty. Nákresy tiež ukazujú, že prevodovka je umiestnená vzadu. Túto konfiguráciu poznáme pod anglickým označením transaxle.

Obrázky okrem toho prezrádzajú, že pohon bude hybridný. Mal by využiť 48-voltový okruh. Elektrifikáciu nemožno označiť za prekvapenie, keďže vysoké emisie totiž patria k hlavným slabinám Wankela. Plnenie dnešných noriem týmto agregátom označili predstavitelia automobilky v minulosti za značný problém.

Výroba zatiaľ nie je istá

Nad označením vozidla môžeme nateraz len špekulovať. Vzhľadom na jeho rodokmeň sa však logicky natíska formát RX-9, ktorý by nadviazal na slávnych predchodcov. Dizajn by mohol teoreticky vychádzať z nádherného konceptu RX-Vision predstaveného už v roku 2015.

Správa o nových patentoch nepochybne potešila mnohých priaznivcov značky. Zatiaľ však nie je isté, že sa projekt posunie do sériovej výroby. Automobilky si nechávajú takto chrániť aj mnohé nakoniec nerealizované modely či riešenia. Čas ukáže, ako to bude v tomto prípade.

Zdroj: Autoevolution