Mazda nedosiahla menšiu dĺžku len upravením previsov karosérie. Dôkazom toho je aj menší rázvor.

Mazda nedosiahla menšiu dĺžku len upravením previsov karosérie. Dôkazom toho je aj menší rázvor.

Nová Mazda 6 je nepochybne riadny fešák. Verzia Wagon však nie je zameraná na čo najväčšiu využiteľnosť vnútorného priestoru. Kombi s dĺžkou 4800 mm je v porovnaní so sedanom kratšie o 65 mm! Rázvor (2750 mm) má dokonca menšiu hodnotu až o 80 mm! S rozmermi sedanu nesedí ani výška (1480 mm), ktorá je väčšia o 30 mm. Mazda nezmenila jedine šírku, ktorá ostáva na hodnote 1840 mm.

Čo to teda znamená? Žiadna veľkoobjemová Mazda 6 nebude. Verzia Wagon síce má väčší batožinový priestor, no nárast vôbec nie je veľký. Kombi v kufri odvezie 522 litrov batožiny. Nárast teda predstavuje 33 litrov. So klopenými zadnými sedadlami je to už 1664 litrov. Cestujúci na zadných sedadlách budú mať menej miesta pre nohy, na druhej strane však vyšší strop ponúkne viac miesta pre hlavy. Hmotnosť tejto verzie má hodnotu od 1405 do 1430 kg.

Kombi, ktoré je menšie ako príslušný sedan, je naozaj ojedinelý jav. Mazda však všetko podriadila jazdnej dynamike.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Pod kapotou bude pracovať úsporný 2,2 litrový turbodiesel SKYACTIVE-D s výkonom 110 kW (150 k), ktorý so šesťstupňovým manuálom dosiahne spotrebu 3,9 l/100 km. Výkonnejšia verzia so 129 kW (175 k) spotrebuje priemerne na 100 km 4,6 l nafty.

V ponuke bude aj benzínový štvorvalec SKYACTIVE-G vo verziách 107 kW (145 k) a 121 kW (165 k). Vrchol bude tvoriť 2,5 litrový motor SKYACTIVE-G s výkonom 141 kW (192 k).

Ceny zatiaľ nikto nezverejnil. Poznáme len Holandské ceny, kde bude najslabšia verzia turbodieselového motora začínať na takmer 29 000€. Na Slovensku však môžeme očakávať predajné ceny o čosi nižšie.

Zdroj: carscoop.blogspot.com

Prečítajte si aj: Mazda 6 má veľké plány a ambície