Artura bude prvým sériovo vyrábaným hybridom McLarenu v histórii, teda žiadna limitovaná edícia. Zároveň cena nebude dosahovať astronomických výšin ako u modelu P1 (aj keď tieto dve autá sú samozrejme neporovnateľné) a teda bude dostupnejšia väčšiemu počtu ľudí. Cenovku na úrovni Superbu však rozhodne nečakajte. Za Arturu zákazníci zaplatia v prepočte zhruba 212 000 eur, čo na druhej strane nie je vôbec málo. Čo však za svoje peniaze dostanú?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Hybridná budúcnosť

V prvom rade, kompletne nové auto. McLaren vo veľkom hlása, že každý element je nový. Artura je postavená na úplnej novej platforme (McLaren Carbon Lightweight Architecture – MCLA), dostala nový interiér a aj pohonnú jednotku. Pod krásnym exteriérom sa ukrýva dvomi turbami preplňovaný motor V6 s objemom 3,0-litra. Už samotný spaľovací motor ponúka viac než slušných 430 kW (584 k) a 584 Nm krútiaceho momentu. Zároveň je veľmi kompaktný a ľahký. Jeho hmotnosť tak dosahuje len 160 kg, čo je o 50 kg menej ako motor McLaren V8. Avšak, keďže je Artura plug-in hybrid, konvenčný motor dopĺňa aj ten elektrický, ktorý nesie názov E-Motor. Elektromotor generuje dodatočných 70 kW (95 k) výkonu a 225 Nm krútiaceho momentu, pričom váži 15,4 kg. Celkový krútiaci moment sa prenáša výhradne na zadné kolesá prostredníctvom 8-stupňovej prevodovky SSG. Zaujímavosťou je, že pri spiatočke využíva Artura len elektromotor, ktorý sa skrátka roztočí do opačnej strany. Napriek 88 kg ťažkému battery-boxu Artura váži len 1 395 kg. Šprint z 0 na 100 km/h tak zvládne za rovné 3 sekundy s maximálnou rýchlosťou 330 km/h, ktorá však bola elektronicky obmedzená. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Battery-box využíva päť li-ion modulov s kombinovanou kapacitou 7,4 kWh. Na elektrický pohon tak Artura prejde rovnakú vzdialenosť ako P1, teda 30 km. Čo sa týka samotnej platformy MCLA, využívať by ju mali aj budúce modely McLarenu, ktoré pôjdu cestou elektrifikácie. Automobilka vďaka novej platforme môže zakomponovať do svojich superšportov hybridné pohonné jednotky, no autá zároveň nepriberú príliš na váhe. Jadro karosérie tak tvorí monokok z uhlíkových vlákien, ktorý dopĺňa predný a zadný hliníkový rám. Z hliníku je napríklad aj zavesenie a ďalšie časti podvozka. Vďaka dodatočnej váhe batérii musel McLaren šetriť hmotnosť kde sa dalo. Zároveň nechýbajú ani karbón-keramické brzdy (vpredu 390 mm, vzadu 380 mm) s kovanými hliníkovými brzdovými strmeňmi (6-piestikové vpredu, 4-piestikové vzadu), nezávislé adaptívne tlmiče či elektronický diferenciál s uzávierkou (E-diff). 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Dizajnu Artury sa príliš venovať nebudem. Auto je skrátka krásne s typickým dizajnovým rukopisom z posledných rokov. Väčšie zmeny však nastali v interiéri. Artura je prvým autom značky, ktoré dostalo nový infotainment MIS II, ktorý sa ovláda prostredníctvom stredovej dotykovej obrazovky. Tá však slúži aj na ovládanie klimatizácie. Infotainment ponúka aj Apple CarPlay a Android Auto. Väčšina interiéru môže byť potiahnutá alcantarou, vrátane parádnych škrupinových sedačiek. Trendom dnešnej doby je však ambientné osvetlenie a tak ani v Arture nechýba, pričom ponúkne 12 rôznych farieb. 

McLaren Artura je prvým sériovo vyrábaným hybridom automobilky a štartuje jej novú éru. Tá bude zameraná na elektrifikáciu a najbližších 10 rokov uvidíme od McLarenu už len hybridy, čo je súčasťou plánu na postupný prechod k elektromobilom. 

Zdroj, foto: McLaren