Na YouTube sa objavilo video od CarExpert, kde sa detailne pozreli na modely AMG A35 a A45 S a spravil ich priame porovnanie. Začal dizajnom exteriéru. Laik by tieto dve autá takmer nerozoznal, obzvlášť, ak má A35 namontované zadné krídlo. A45 S má inú prednú mriežku, ktorá sa nazýva Panamericana. Okrem toho vpredu nájdeme aj viacero aerodynamických prvkov a rovnako aj dva náduchy v prednom nárazníku, ktoré v tomto prípade už nie sú slepé, ale privádzajú vzduch k dvom dodatočným chladičom. Ak sa presunieme dozadu, rozdielov je ešte menej a hlavným poznávacím znakom A45 S sú štyri koncovky výfuku, pričom A35 má len dve.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Najvýkonnejší 4-valec na svete

Čo sa týka pohonnej jednotky, obidve verzie poháňa 2,0-litrový preplňovaný 4-valec. U verzie A35 dodáva výkon 225 kW (306 k), čo nie je málo a s autom sa dá skvelo zabaviť. U verzie A45 S je to už ale iná káva. Motor je naladený na výkon 310 kW (421 k), čo z neho zároveň robí najvýkonnejší sériový 4-valec na svete. Výkonový rozdiel medzi týmito dvoma verziami najmenšieho AMG je 85 kW (115 koní). Okrem toho má A45 S aj väčšie brzdy a širšie pneumatiky. Na trati si tak A35 doslova natrie na chlieb.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Vo videu skúšali aj zrýchlenie z 0 – 100 km/h. Verzia A45 S opäť ukázala, že A35 nie je pre ňu konkurencia. Na stovku sa s Launch Control dostala za rovné 4 sekundy, pričom A35 to trvalo o 0,8 sekundy dlhšie. Populárny drag race na ¼ míle zvládla výkonnejšia verzia za 12,2 sekundy. AMG A35 opäť zaostalo, konkrétne o 1,1 sekundy. Rozdiel výkonu je totiž až 37,5 %. Prítomnosť výkonnejších bŕzd, ale aj väčšej hmotnosti (+75 kg) na A45 S sa ukázala pri brzdení zo 100 km/h na 0. Brzdná dráha modelu A35 bola síce len o 1,4 metra viac ako u A45 S, no aj tá disciplína ukázala odpostatnenosť a evidentný rozdiel v prospech vrcholného modelu Mercedesu triedy A v ponuke.

Rozdiel však nie je len dynamike, ale aj v cenovke. Základná cena AMG A35 je na úrovni 43 000 €, AMG A45 S štartuje na sume 58 000 €, čo je nemalý rozdiel 15 000 €. Prerátané na percentá je cenové navýšenie 34,8 %. Logiku to teda trochu má, získate 37,5 % výkonu za 34,5 % príplatok. :)

Video: CarExpert