Napriek tomu, že Nürburgring meria vyše 20 kilometrov, automobilky na ňom zvádzajú boj o jednotky sekúnd, niekedy desatiny. 4-dverový super-sedan Mercedesu, AMG GT 63 S zavítal na Zelené peklo už v roku 2018, keď s ním vývojový inžinier AMG, Demian Schaffert, zajazdil čas 7:25,41. V auguste tohto roka (2020) však na Nürburgring prišlo Porsche so svojou novou Panamerou a okruh zvládli za 7:25,04, teda o 0,37 s rýchlejšie a titul 4-miestneho kráľa si ukradli pre seba. Pre budúcoročný model 2021 AMG GT 63 S si však Mercedes pripravil zopár vylepšení a keďže im rekord zobrala Panamera, vrátili sa na miesto činu. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Staro-nový kráľ

Za volant sa opäť posadil Demian Schaffert. AMG GT 63 S bolo vybavené voliteľným aerodynamickým paketom a obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2. Pre bezpečnosť boli použité škrupinové sedačky a 4-bodové pásy. Auto tak bolo v podstate v sériovej podobe. Ako som spomenul, verzia pre rok 2021 dostala zopár vylepšení, no a neboli by to vylepšenia, keby sa neukázali na čase. Schaffert tentoraz dokázal zajazdiť čas 7:23,009, čo je o 2,401 s rýchlejšie ako pokus v roku 2018 a o 2,031 s lepší čas, ako zaznamenala Panamera. Mercedes-AMG GT 63 S sa tak opäť stal najrýchlejším 4-miestnym autom na najťažšom okruhu sveta, Nürburgringu. Niektorí by síce mohli namietať, že tento rekord drží Jaguar XE Project 8 s časom 7:18,361, no keďže pri danom pokuse nahradil Jaguar zadné sedadlá ochranou klietkou (čo podľa samotnej automobilky ušetrilo hmotnosť), jeho rekordný čas nemôžeme úplne brať do úvahy. 

Mnohí sa možno budete pýtať, prečo je vo videu čas 7:27,8 a nie spomenutých 7:23,009? Je to z dôvodu, že na Nürburgringu sa používa dvojité meranie času. Prvé je pre úsek dlhý 20,6 km a druhé pre úsek 20,83 km. Do roku 2019 sa štandardne rátal čas pre kratší úsek, teda 20,6 km. Od minulého sa však stopuje dlhší úsek. Pre priame porovnanie s predošlými výsledkami tak automobilky radšej zverejňujú obidva časy.