Dva varianty okruhu

Na rozdiel od rýchlostného rekordu SSC Tuatara, nemecká automobilka nenechala nič na náhodu. Oranžový šíp vyslala na okruh rovno dvakrát, aby potvrdila rekordy na oboch variantoch merania. Na Nordscheife sa totiž merajú dva rôzne okruhy. Jeden prejde celú malú boxovú uličku, ktorou sa prepája Grand Prix Strecke s Nordschleife. Druhý variant sa začína v prvej ľavotočivej zákrute Nordschleife a končí pred samotnou “boxovou uličkou” v sektore T13. Na 20,6 kilometrovej konfigurácii dosiahlo AMG GT Black Series čas 6:43,616 a na 20,8 km dosiahlo čas 6:48,047. Rekord Lamborghini prekonalo o 1,3 sekundy (na 20,6 km okruhu). Mercedes tak drží rekord za najrýchlejšie sériové vozidlo na Severnej slučke. Ešte rýchlejší čas (6:40,33) dosiahlo Porsche 911 GT2 RS MR, to však bolo upravené mimo fabriky.

Pretekár si auto "ušil" na seba

Za volantom AMG GT Black Series sedel jeden z najrýchlejších pilotov áut GT3, Maro Engel. Využil tak priamo skúsenosti z Mercedesu AMG GT GT3, z ktorého vychádza cestný špeciál. Pod pravou nohou mal 537 kW (730 k) a pomáhala mu sofistikovaná aerodynamika spoločne s nastaviteľnými komponentmi podvozku. Predný spliter bol nastavený do pozície “RACE” a zadné krídlo bolo nastavené pre stredné hodnoty. AMG nastaviteľné odpruženie bolo vpredu znížené o 5 a vzadu o 3 milimetre. Umocnil sa tak Venturiho efekt (zrýchlený prietok vzduchu menším priestorom pod autom, ktorý zvyšuje aerodynamický prítlak), ktorý vytvára predný spliter. Odklon kolies bol nastavený na maximálne hodnoty, keď dosahoval vpredu -3,8 stupňa a vzadu -3,0 stupne. Maro Engel si zvolil pre svoje jazdy najtvrdšie možné nastavenie pre stabilizátory. Nastaviteľnú trakčnú kontrolu prestavoval jazdec medzi stupňami 6 a 7 v závislosti od úseku trate. Auto bolo obuté na mäkkých pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO. Pneumatiky je možné používať aj na bežných cestách. Bezpečnosť zabezpečovali nie len keramické brzdy, ale aj balíček Track s ochrannou klietkou a 4 bodovým bezpečnostným pásom.

Muž a stroj.

“Bola to veľmi presvedčivá jazda. V pasáži Kesselchen som dosiahol rýchlosť 270 km/h a na dlhej Döttinger Höhe rovinke som dosiahol až 300 km/h, čo je viac ako v aute GT3! Podobne ako v pretekárskom aute, aj AMG GT Black Series ponúka veľké možnosti nastavenia, vďaka čomu som si auto na seba doslova ušil,” povedal na margo svojej jazdy 35 ročný pretekár Maro Engel. Dá sa očakávať, že Mercedes by svoj rekord ešte mohol vylepšiť, keďže podobne ako pri AMG GT 4 door, ktoré svoj rekord zajazdilo v rovnaký deň, ani pre Black Series neboli optimálne podmienky. Okrem západu slnka sa musel pilot vysporiadať aj s mimoriadne chladným počasím. Vonkajší vzduch mal iba 7 stupňov a trať 10. Samotný okruh ešte stále nebol úplne suchý a na niektorých miestach sa udržiavala vlhkosť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Aby sme o časoch nepochybovali, rekord prebiehal pod dohľadom neutrálnych časomeračov. Samotný rekord bol certifikovaný nezávislým notárom. Príbeh v zelenom pekle tak dostal opäť novú zápletku a môžeme iba čakať, kto bude ďalší. Lamborghini už čoskoro predstaví Huracan STO, ktorý podobne ako Mercedes, vychádza z pretekárskeho auta GT3. Samozrejme, nemôžeme zabudnúť ani na Porsche 911 992 GT3 RS. Rok 2021 bude zrejme poriadne zaujímavý.

Zdroj/Foto: media.daimler.com