Veľké SUV tu boli aj pred ML-kom. Boli však orientované viac do terénu a na ceste skôr prekážali. Až Mercedes-Benz prišiel s typom ML, ktorý je primárne určený na cesty, až potom pre terén.

Mercedes-Benz ML dostal systém 4-ETS, ktorý simuloval uzávierky diferenciálov pribrzďovaním preklzujúcich kolies. Výroba prebiehala v USA v štáte Alabama. Neskôr aj v rakúskom Grazi.

Mercedes-Benz W163

Prvú generáciu W163 najprv predstavili v USA, kde bol trh na veľký Mercedes pripravený. Predaj v Európe začal o rok neskôr. Prvá generácia ML-ka si ponechala rámovú konštrukciu, čo už v ďalšej generácii neplatilo. Auto kombinovali len s pohonom všetkých kolies 4MATIC, čo už dnes tiež neplatí.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Systém 4-ETS simuloval uzávierky diferenciálov pribrzďovaním jednotlivých preklzujúcich kolies. Výroba prebiehala v USA v štáte Alabama, neskôr aj v rakúskom Grazi. Základnou motorizáciou bol štvorvalcový zážihový 2,3-litrový motor vo verzii ML 230, ktorý produkoval 110 kW (150 k).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ten by na priemerný sedan stačil, na takmer 2 tony vážiace SUV to bola neprimeraná motorizácia. Ďalším v ponuke bol zážihový šesťvalec ML 320, ktorý produkoval už dostačujúcich 160 kW (218 k). V8 v ML 430 mal 200 kW (272 k), doplnkom bola od roku 1999 verzia ML 55 AMG s výrazným odlíšením a maximálnym výkonom 255 kW (347 k).

Dnes pre SUV typické vznetové motory boli v tomto modeli dostupné len 2. Mohli ste mať 2,7-litrový radový 5-valec s maximálnym výkonom 120 kW (163 k). Druhým v ponuke bol úplne nový vidlicový osemvalec ML 400 CDI dostupný od faceliftu v roku 2001. Maximálny výkon bol 184 kW (250 k).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Mercedes-Benz W164

Kariéru generácie W163 ukončil nasledovník W164 v roku 2005. Veľkou dizajnovou zmenou bolo omladenie exteriéru. Pohonné jednotky už nemali 4 valce, dostupné boli len 6- a 8-valcové motory. Základom bol 3,5-litrový zážihový šesťvalec s maximálnym výkonom 200 kW (272 k). Všetky ďalšie zážihové motory mali 8 valcov. Základom verzie ML 63 AMG sa stal 6,2-litrový atmosférický motor s maximálnym výkonom 375 kW (510 k). V tej dobe to bolo najrýchlejšie atmosférické SUV na svete so zrýchlením na 100 km/h za rovných 5 sekúnd.

Stále bol k dispozícii aj vidlicový vznetový osemvalec, ktorý vo verzii ML 450 CDI produkoval až 225 kW (306 k). V tejto generácii si však zaspieval naposledy, nasledovník mal už len šesťvalcový diesel.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Mercedes-Benz W166

Nástupca W166 prišiel v roku 2011. Ponuka motorov sa zmenila. Základom bol stále atmosférický zážihový vidlicový šesťvalec s priamym vstrekovaním paliva so zdvihovým objemom 3,5 litra a maximálnym výkonom 225 kW (306 k). Zvyšné 8-valce mali preplňovanie. Vznetové motory prišli o 8-valec, do ponuky sa dostal zas 4-valec s dvojitým preplňovaním a maximálnym výkonom 150 kW (204 k). Modernizácia pred 2 rokmi priniesla premenovanie na GLE podľa nového názvoslovia automobilky. Príbeh ML-ka tak pokračuje pod novým názvom.