Mercedes-Benz CLS Shooting Brake

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake

CLS Shooting Brake je pomerne veľké auto (D 4956 x Š 1881 x V 1413 mm) navyše teraz pridáva aj ešte viac praktičnosti - jeho batožinový priestor má objem 590 až 1550 litrov. A ten môžete naložiť úplne doplna, nakoľko sériovo montovaný vzduchový podvozok na zadnej náprave sa vždy postará o správnu svetlú výšku a bezpečné jazdné vlastnosti.


Motorová paleta je zložená zo štyroch motorov: dieselové 250 CDI (4 válec 150 kW/204 k) a 350 CDI (6 válec 195 kW/265 k) a dva benzínové agregáty 350 BlueEFFICIENCY (6 válec 225 kW/306 k) a 500 BlueEFFICIENCY (V8 biturbo 300 kW/408 k). Všetky majú spoločné to, že sú spriahnuté so 7 st. automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS a start/stop systémom. Navyše verzie 350 CDI a 500 sú dostupné aj ako štvorkolky.

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 16 obrázkov

Interiér je opäť vlastnou ligou, keďže tu nájdeme len tie najlepšie materiály. Napríklad batožinový priestor. Plasty? Kdeže, len drevo (napríklad čerešňa či dub), hliník a prvotriedny koberec. Je teda jasné, kam má toto auto namierené - do najvyššej ligy, priamo k džentlmanom, ktorý potrebujú na svoj voľný čas aj trochu praktickejšie auto ako len "bežné" CLS.

Interiér Mercedes-Benz CLS Shooting Brake

Interiér Mercedes-Benz CLS Shooting Brake

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

Novinkou je napríklad plne programovateľné EPS (Electric Power Steering), teda elektronický posilovač riadenia novej generácie. Ten sa okrem lepšieho "Mercedes-Benz pocitu" z riadenia podpisuje aj pod nižšiu spotrebu.
Ďalšou vychytávkou sú Dynamic Full LED svetlomety, ktoré boli po prvý krát použité práve v sesterskom CLS. Jedná sa o kombináciu xenónových a LED svietidiel (tie sú zložené zo 71 LED diód). Argumenty práve pre LED sú jasné: prirodzenejšie svetlo (5500 K) podobné tomu dennému (6500 K), dlhá životnosť (až 10 000 prevádzkových hodín, čo je cca 5x toľko ako u xenónov) a v neposlednom rade nižšia náročnosť na energiu.


Cenu ani termín prvých dodávok Mercedes zatiaľ nešpecifikoval. Samozrejme, v tomto prípade bude cenovka o hodný kus na existujúcim CLS, teda viac ako 60 000 EUR za úplný základ.