Pri testovaní a vývoji sa motor osadí na motorovú brzdu, presne ako tu vo vývojovom centre Mercedes-Benz

Pri testovaní a vývoji sa motor osadí na motorovú brzdu, presne ako tu vo vývojovom centre Mercedes-Benz

Nový neprepĺňaný motor V6 s objemom 3499 cm3 a výkonom 225 kW (306 k), má zvýšený krútiaci moment z 350 Nm na 370 Nm. Úspornosť oproti jeho predchodcom sa pohybuje na úrovni 24% a s emisiami CO2 177 g/km. Ak je tento motor osadený v modeli S 350, tak je jeho apetít len 7,6 l/100 km. A zmeny? Tento šesťvalec má úplne nový vzduchový a výfukový systém v kombinácii s prepínateľným rezonančným sacím potrubím a optimalizovanými vlastnosťami nasávania a výstupu. Zvýšenie samotnej účinnosti sa dosiahlo aplikáciou sériovej funkcie štart – stop s pohonom štyroch kolies 4MATIC a aj novovyvinutým riadeným priamym viacbodovým vstrekovaním benzínu s viaciskrovým zapaľovaním. Najvýraznejšou zmenou nového motora V6 je uhol V medzi radmi valcov, zmenšený z 90° na 60°. Napadlo by vás, že aj zmena uhla môže mať na toto vplyv?



Oba nové V6 a V8 motory majú kľukové skrine, piesty a hlavy valcov z hliníka. Kľukový hriadeľ, ojnica a ventily sú vyrobené zo špeciálnej kovanej ocele. Prostredníctvom odľahčenej konštrukcie a jemnej optimalizácie sa konštruktérom podarilo znížiť trenie pohonného agregátu.

zdroj: Mercedes-Benz Slovakia