Mercedes pracuje novom radovom šesťvalci, z ktorého potom odvodí štvrovalec a trojvalec.

Prečo práve šesťvalec? MB chce šetriť náklady. Táto veta sa už stáva doslova nechutnou. Teraz si hovoríte, čo je to za blbosť šetriť náklady veľkým motorom? Lenže Mercedes má na iný názor. Má v plané urobiť „modulárnu architektúru motora“, kde sa sa bude meniť počet valcov a rôzne motory budú používať čo najväčšie množstvo spoločných súčiastok. Šesťvalec je prvý a neskoršie od neho odvodia štvorvalec a trojvalec. Osemvalce a dvanásťvalce zostanú vidlicové. Nejde o nijako prevratnú myšlienku. BMW má už teraz vyvinutý agregát s objemom valca 500 cm3, z ktorého pridávaním a uberaním valcov vyvára 1,5 liter, 2,0 liter a 3,0 liter...

Mercedes prvýkrát použije šesťvalcový motor v novej generácii triedy E (W213), ktorú predstaví v r2015 a pošle na trh v r2016. V r2017 nasadí motor v modernizovanej triede C.