Mercedes svoju pozíciu najpredávanejšieho výrobcu luxusných automobilov neopúšťa príliš často, naposledy sa tak stalo pred piatimi rokmi, aby vzápätí zase prevzal štafetu. Vyzerá to ale, že za rok 2021 sa bude musieť opäť skloniť pred svojim najväčším súperom z Bavorska.

BMW svoje oficiálne predajné čísla zatiaľ nezverejnilo, obchodný riaditeľ a člen predstavenstva Pieter Nota však už prezradil, že „modrobieli“ boli vlani schopní dodať svoji zákazníkom okolo 2,2 milióna osobných automobilov.

Naopak Mercedes štatistiky za rok 2021 už predstavil a vyplýva z nich, že automobilka svojim klientom odovzdala 2 054 962 vozidiel. V porovnaní s rokom 2020 ide o päťpercentný pokles a ak by sme k trojcípej hviezde pripočítali i Smart (38 514 kusov predstavuje medziročne rast o 0,3 %), stále je to o nejaký 100 tisíc áut menej, ako predalo BMW.

Karta sa začne obracať, ak by sme do celkových čísiel Mercedesu započítali i úžitkové vozidlá, ktorých sa v roku 2021 predalo 334 210 kusov (+ 2,6 %), asi ale uznáte, že tieto modely do segmentu luxusných automobilov nikdy nepatrili a ani nepatria.

Ak spočítame osobné modely Mercedesu spolu so Smartom a dodávkami, dostaneme sa na číslo 2 427 686 áut, takže ak by sme uvažovali výlučne o osobných vozidlách, bude mať Stuttgart samozrejme náskok. Zrejme ale len do chvíle, keď započítame ostatné značky BMW.

Mníchov už naznačuje, že veľmi dobré výsledky očakáva za rok 2021 i Rolls-Royce ale predovšetkým Mini, takže celkové predaje by sa mohli vyšplhať k číslam z roku 2019, kedy skupina BMW predala viac ako 2,52 milióna osobných áut.

Poďme ale ešte na chvíľu späť k Mercedesu. Firma hlási, že medziročne stúpol predaj jej plug-in hybridov a elektromobilov o 69 percent a dosiahol nového maxima 227 458 kusov. S ohľadom na legislatívu a postupnú likvidáciu modelov s čisto spaľovacími motormi taký výsledok asi nie je prekvapivý.

Pokiaľ ide o výlučne batériové modely, Mercedes predal v roku 2021 celkovo 48 936 elektromobilov EQ, z toho 16 370 kusov limuzíny EQS. Čo z toho vyplýva? Že čisto elektrické modely mali na celkových predajoch Mercedesu podiel ani nie 2,4 percenta.