V Audi už môžu rozmýšľať ako zmodernizujú A1 tak, aby obstála v konkurenčnom boji.

V Audi už môžu rozmýšľať ako zmodernizujú A1 tak, aby obstála v konkurenčnom boji.

Renault pred časom ohuroval plánmi na tvorbu limuzíny na základoch Mercedesu E. Plány však vybledli a k ich realizácii pravdepodobne nedôjde. No Mercedes sa vážne pohráva s myšlienkou vytvorenia novej triedy, ktorá má pracovné meno X. Výsledok spolupráce Mercedesu a Renaultu by mal prísť na svet v roku 2018. Použiť platformu nového Clia je najlacnejšie riešenie. Predlžovanie alebo skracovanie už existujúceho základu, ktorý vlastní Mercedes by bolo finančne náročnejšie.

Keďže nemecká automobilka hrá v inej lige ako Renault, nepôjde len o obyčajné preznačkovanie. Mercedes chce použiť len základy, na ktorých vybuduje úplne nový dizajn interiéru aj exteriéru. Samozrejmosťou budú všetky prvky výbavy z väčších typov, o ktorých Clio nemôže ani snívať.

Obyčajné preznačkovanie by Mercedesu jeho fanúšikovia a zákazníci nikdy neodpustili. Clio poskytne len základ. Zvyšok vznikne pod rukami nemeckej značky.
Mercedes triedy A je príliš veľký...

Mercedes triedy A je príliš veľký...

Rovnako na tom budú aj motory. Mercedes plánuje použiť len základ motorov Renaultu. V ponuke budú prepĺňané troj a štvorvalce s priamym vstrekovaním. Mercedes neplánuje použiť drahé technológie. Radšej investuje do vývoja novej generácie malých motorov. Dokonca je v hre technológia DiesOtto, ktorá spája prednosti spaľovania benzínu a nafty. V skratke ide o systém, ktorý pri nízkom zaťažení zapaľuje zmes benzínu pomocou iskry a pri vysokom zaťažení zapaľuje zmes vysoký tlak a teplota.

Malý Mercedes by mal prísť na svet v roku 2018. V Nemecku sa povráva, že jeho cena by mala byť nižšia ako 19 500€.

Zdroj: autoforum.cz

Prečítajte si aj: Test Mercedes Benz GLK 220 CDI

... a Smart je príliš malý. Nový Mercedes bude niečo medzi tým.

... a Smart je príliš malý. Nový Mercedes bude niečo medzi tým.