Európska únia tvrdí, že nové chladiace médium je bezpečné a ekologické, Mercedes a VW tvrdia, že R1234yf je v prípade nárazu nebezpečné.

Mercedes však zákazom registrácií prichádza o časť zisku. Vo Francúzsku doteraz nebolo možné registrovať nové modely triedy A, triedy B a SL. To znamená, že výrobca prišiel o približne polovicu predaja v danej krajine a o 2 % v globálnom meradle.

 

Francúzsko sa postavilo proti Mercedesu po tom, ako automobilka odmietla používať za náplň klimatizácií médium s označením R1234yf, ktoré je podľa tvrdení Európskej únie ekologickejšie ako doteraz používané chladivo R134a.

 

Mercedes má za sebou prvé malé víťazstvo. Celý problém však už nie je len sporom o chladný vzduch. Kauza sa začína posúvať do politickej roviny, pretože nemeckí poslanci si myslia, že zo strany Francúzska ide o pomstu.

Mercedes dosiahol dočasné zrušenie zákazu registrácií. Všetko však aj naďalej závisí od postupu francúzskeho Ministerstva životného prostredia.

Mercedes a VW si však myslia, že novinka je nebezpečná v prípade nárazu. V niekoľkých testoch došlo k vznieteniu celého vozidla práve kvôli novému chladiacemu médiu.

 

Rozhodnutie spoločnosti Daimler nepristúpiť na smernicu EÚ podporili aj nemecké úrady. Samotná Európska únia sa logicky postavila na stranu Francúzska.

 

Nemeckí politici poukázali na fakt, že francúzska blokácia môže súvisieť so sporom o prísnejšie emisné limity oxidu uhličitého, ktoré mali byť prijaté počas minulého mesiaca. Berlín však tomu zabránil v snahe ochrániť svoje automobilky.

 

Zdroj: autoblog.com

Prečítajte si aj:  Krajiny EÚ možno zakážu predaj Mercedesov. Môže za to klimatizácia