Nové regulácie športové autá stíšia

Je vždy sklamaním, keď počujete nové športové auto, ku ktorému neodvratne patrí aj dobrý zvuk a znie ako vysávač. Naozaj česť výnimkám, ale nie každá značka sa snaží najlepšie ako vie. V tomto videu magazínu Auto Motor a Sport je vidieť, ako je redaktor po naštartovaní atmosférického Porsche 718 Spyder doslova sklamaný.

A situáciu si veľmi dobre uvedomujú aj v AMG. Šéf produktového plánovania Mercedesu-AMG, Bastian Bogenschutz, prezradil, čo za tým stojí. A áno, tušíte správne, opäť regulácie. Neberte ma teraz ako prívrženca antiEU kampane. To absolútne nie. Vo všetkom som za Európsku úniu rád, až na zákony o autách, konkrétne v honbe na emisie. Nová legislatíva sprísnila pravidlá a autá teda musia byť tichšie. Okrem európskeho trhu sa to dotkne aj všetkých ostatných, pretože je príliš drahé vyvinúť dva rozdielne výfukové systémy. Regulácia hluku sa bude každé dva roky sprísňovať, čo ešte viac skomplikuje užívanie si pôžitku z jazdy.

Prvé autá, ktoré sú týmto zasiahnuté, sú nové Mercedesy AMG A45 a CLA 45. Mercedes sa však nevzdal a tieto nové zákony čiastočne obišiel. Vyvinul systém na privádzanie reálneho zvuku motora do interiéru, čím čiastočne nahrádza nižšiu hlučnosť. Nastáva zrejme zlatý vek tuningových spoločností, ako napríklad Miltek Sport, alebo preslávený Akrapovic.

No a teraz minútu ticha po pozretí našej dva roky starej ostrej jazdy s BMW M4 Competition. To malo výfuky M Performance a bolo to zrejme najhlučnejšie auto, aké sme kedy testovali.