Aktualizované (5. 7.): MG medzičasom predstavilo nový elektrický hatchback s označením MG 4, ktorý sa dostane na trh koncom roka.

Tak trochu zo záhrobia sa na Slovensko vracia známa signatúra MG (Morris Garages), ktorá bola pôvodne založená v roku 1924 v Oxforde, dnes je však vo vlastníctve čínskeho štátneho koncernu SAIC Motor. Svoj návrat do Európy má firma dávno za sebou a ako sa dalo čakať, najskôr sa „vylodila“ na britských ostrovoch, kde je stále považovaná za domácu značku.

Dnes má táto automobilka zastúpenia po celej západnej časti starého kontinentu a najnovšie sa k nim pridávajú i pobočky pre český a slovenský trh.

Na rozdiel od Nemecka či iných krajín, k nám MG v tejto chvíli neposiela elektromobily. V prvej fáze slovenským motoristom ponúkne dva crossovery s pohonom predných kolies a spaľovacími motormi, pričom v základe nájdete jednoduchú atmosférickú jedna-päťku, zatiaľ čo na opačnom konci preplňovaný štvorvalec s rovnakým objemom a elektromotorom. Poďme na to ale poporiadku.

EHS ako dobíjací hybrid

Model HS kúpite na mnohých trhoch aj bez elektrifikácie, u nás ale bude dostupný len ako EHS, pričom dodatočné začiatočné písmeno asi nepotrebuje ďalšie vysvetľovanie. Základom tohto auta je vlastná čínska platforma, ktorá však preukázala svoju kvalitu i v európskom nárazovom teste, keď v roku 2019 získala plný počet, teda päť hviezdičiek.

Pod prednou kapotou pracuje preplňovaný benzínový štvorvalec TGI s objemom 1,5 litra (priame vstrekovanie, elektronicky riadený termostat, vodou chladené výfukové zvody, vypínanie vodnej pumpy...), ktorý produkuje 119 kW (162 koní) pri 5500 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 250 Nm od 1700 do 4300 ot./min. Synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi k tomu pridáva 90 kW (122 koní) a 230 Nm, pričom výrobca uvádza systémový výkon 190 kW (258 koní) a 370 newtonmetrov.

O násobenie sily a prenos výkonu na predné kolesá sa stará pomerne komplikovaná jednotka EDU a desiatimi prevodovými stupňami, pričom 6-stupňový robotizovaný manuál s elektromechanickou spojkou obsluhuje spaľovaciu jednotku, zatiaľ čo 4 stupne má k dispozícii elektromotor, pričom jeho elektronika radí okolo 8000 tisíc otáčok za minútu.

Elektrická energia sa ukladá do akumulátora známej čínskej firmy CATL, ktorý je v tomto prípade uložený do podlahy a má kapacitu 16,6 kWh. To je ekvivalent približne 6,4 litra benzínu a MG hovorí, že podľa normy WLTP to stačí na 52 kilometrov v čisto elektrickom režime. Palubná nabíjačka má pomerne malý výkon, len 3,7 kW, takže plné nabitie batérie nečakajte skôr ako o 4,5 hodiny.

EHS zvládne šprint z 0 na 100 km/h so štandardne dodávanou elektronickou uzávierkou diferenciálu za 6,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 190 km/h. Papierová spotreba vychádza kvôli nezmyselnej metodike na 1,8 litra benzínu na 100 km, takže na reálne čísla si budete musieť počkať do plnohodnotného redakčného testu.

A čo za to? MG EHS sa začína predávať (u siedmych predajcov) práve dnes, pričom v základnej výbave Emotion vás tento plug-in hybrid vyjde na 35 590 eur. Za to dostanete auto s dĺžkou 4574 mm, šírkou 1876 mm, výškou 1664 mm a rázvorom 2720 mm. V základnej výbave nájdete šesť airbagov, parkovaciu kameru so senzormi vpredu i vzadu, navigáciu, hliníkové osemnástky, digitálny prístrojový panel, adaptívny tempomat, vyhrievanie predných sedadiel (vodičove v elektrike) či automatickú dvojzónovú klimatizáciu.

Verzia Exclusive za 39 190 eur k tomu pridáva predné diódové svetlá, sústavu ďalších kamier, panoramatické strešné okno, kožené čalúnenie s prednými športovými sedačkami, elektrické ovládanie aj pre spolujazdca či elektrické ovládanie piatych dverí. Za nimi potom nájdete batožinový priestor s objemom 448 litrov, ktorý zväčšíte na 1375 litrov sklopením sedadiel. Nevýhody? O tých viac v sľúbenom teste, ale asi nepoteší pomerne vysoká pohotovostná hmotnosť 1737 až 1775 kg a malá nádrž s objemom len 37 litrov.

Dacia a Ssangyong by sa mali mať na pozore

Druhým zástupcom MG na Slovensku bude menší a ešte o niečo starší model ZS z roku 2017, ktorý v roku 2020 prešiel modernizáciou. Na rozdiel od EHS má vzadu jednoduchšiu nápravu s klasickými vlečenými ramenami spojenými torzne pružnou priečkou, opäť pohon predných kolies a dostupný bude s jedným z dvoch benzínových motorov.

Trochu vás môže mrzieť, že sa k nám nedostala zaujímavá preplňovaná jedna-trojka s výkonom 163 koní a na západ od ČR je ZS dostupné aj ako elektromobil. Slabší má 156 koní 280 Nm, batérie 70 kW a tabuľkový dojazd 440 km. Silnejšia verzia má 177 koní, rovnaký krútiaci moment a menšiu kapacitu 50,3 kWh, ku ktorej MG uvádza akčný rádius 320 km. A čo dostaneme u slovenských predajcov?

Vybrať si môžete základný atmosférický štvorvalec DVVT 16V s objemom 1,5 litra, ktorý pracuje s viacbodovým nepriamym vstrekovaním Bosch, variabilným časovaním sacích i výfukových ventilov a automobilka ho kombinuje s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Motor má vcelku skromných 78 kW (106 koní) pri 6000 ot./min. a 141 Nm pri 4500 ot./min., aj to mu ale stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 10,9 sekundy a maximálku 175 km/h, pri priemernej spotrebe 6,6 l/100 km.

Druhou alternatívou je litrové trojvalcové turbo s celohliníkovým blokom, priamym vstrekovaním a opäť vodou chladenými výfukovými zvodmi a elektronicky ovládaným termostatom. Menšia pohonná jednotka produkuje vďaka preplňovaniu 82 kW (112 koní) pri 5200 ot./min. a 160 Nm od 1800 do 4700 otáčok za minútu.

K tomuto motoru si môžete vybrať buď šesťstupňový manuál (6,6 l/100 km) alebo šesťstupňový automat Aisin (7,2 l/100 km), v oboch prípadoch ale dostanete horšiu dynamiku, pokiaľ ide o prostú akceleráciu na z miesta. Pre manuál MG uvádza čas na stovku za 11,2 sekundy a s automatickou prevodovkou to potrvá 12,4 sekundy. Najvyššia rýchlosť je 180 km/h, u automatu „len“ 170.

Aj keď tu máme o niečo menší crossover s dĺžkou 4323 mm, šírkou 1809 mm a výškou 1653 mm, základný objem batožinového priestoru je identický ako v prípade EHS, teda 448 litrov.

Za najlacnejší MG ZS 1.5 Essential si budú díleri účtovať 16 990 eur, pričom v cene nájdete automatickú klimatizáciu, kompletne diódové predné svetlá, tempomat, šesť airbagov, zadné parkovacie senzory, hliníkové sedemnástky, audiosystém s podporu Apple CarPlay a Android Auto a 10,1-palcovým dotykovým displejom i bluetooth.

Tú istú motorizáciu potom môžete mať aj vo vyššej výbave Emotion za 18 390 a súčasťou balíčka potom bude tiež panoramatický záber kamier, hmlovky, koženkové čalúnenie, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča a vpredu i s vyhrievaním, navigácia, šesť reproduktorov, digitálny prístrojový panel.

Trojvalec v najnižších dvoch výbavách nekúpite, naopak MG pre ne vyhradilo dva ešte vyššie výbavové stupne. ZS 1.0 TGI Elegance so šesťstupňovým manuálom je za 19 790 eur a navyše k spomínanému dostanete panoramatické strešné okno a bezkľúčové ovládanie. Emotion za 21 190 eur je vrchol a bez priplácania je v ňom automat a elektrická parkovacia brzda.

Základná záruka na MG ZS i EHS je sedem rokov alebo 150 tisíc kilometrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 11 obrázkov

zdroj: MG