Micra

Začneme malou Microu. V našom teste sme sa taktiež sťažovali na malý preplňovaný trojvalec 0,9 IG-T. Novinka nahradzuje práve tento typ, ktorý bol podľa automobilky najžiadanejším typom. Ani sa nie je čomu čudovať, ak ste chceli zážihový motor, nič lepšie tu nebolo. Nový trojvalcový liter by to mal zmeniť.

Ten dosahuje maximálny výkon 73 kW (100 k) a po prvýkrát od predstavenia aktuálnej generácii je k dispozícii Micra aj s automatickou prevodovkou. V tomto prípade ide o bezstupňový typ CVT. Ešte vyššie však stojí výkonnejšia verzia tohto trojvalca.

Malá Micra nahrádza s litrom trojvalcovú 0.9

Tá ponúkne 86 kW (117 k) a krútiaci moment 180 Nm, vďaka funkcii overboost ešte ďalších 20 Nm navyše. To je už skutočne na malú Micru veľmi zaujímavá hodnota. Nissan pripravil aj zníženú svetlú výšku o 10 mm a nové 17-palcové disky kolies. Čo sa týka cien, Micra s novým litrom začína u nás na 12 390 eur, s automatom CVT na 13 590 eur.

Qashqai

Väčší Qashqai už nedávno dostal nový motor, a to konkrétne 1,33-litrový zážihový štvorvalec. Tentokrát Nissan doplní do ponuky nový vznetový štvorvalec so zdvihovým objemom 1,7 litra. Výkonové maximum leží na hranici 110 kW (150 k) a 340 Nm. K dispozícii bude so 6-stupňovým manuálom, bezstupňovú prevodovku Xtronic ponúknu len s pohonom všetkých kolies.

Nissan Qashqai ponúkne nový vznetový motor s pohonom dvoch aj všetkých kolies.

Ďalšou novinkou v ponuke Qasqhai-u pre vznetové motory je dvojspojková prevodovka DCT, tá je k dispozícii pre 1,5-litrový vznetový štvorvalec s pohonom predných kolies a maximálnym výkonom 85 kW (115 k) a 260 Nm. Navyše je tu aj funkcia overboost pre 4 kW (5 k) a 25 Nm. S novými motormi neplánuje Nissan zaspať na vavrínoch a chce ešte viac dostať do popredia úspešný Qasqhai.

Zdroj foto: Nissan