U nás sme sa pripravovali na prvé slobodné voľby, vo Veľkej Británii mal premiéru asi jeden z najznámejších seriálov 90-tych rokov minulého storočia spoza Lamanšského prieplavu. Áno, Mr.Bean v hlavnej role Rowan Atkinson a jeho plyšový medvedík. Kto by túto dvojicu nepoznal. Niekto ich miluje, niekto nenávidí.

Mini vo vedľajšej úlohe

A okrem tejto dvojice je seriál charakteristický ešte niečim iným. Je to žltkasté Mini Cooper Classic, Mark III vyrobené v roku 1974. Presne tento kúsok je dnes súčasťou zbierky oddelenia BMW Group Classic.

Kto by ich nepoznal, pôvodný Mini Cooper Classic a plyšový medvedík.

Pôvodný Mini Cooper však nebol jediný na filmovom „place“. Tých bolo niekoľko, veď určite si pamätáte scénu, kde vozidlo prešiel tank a Mr. Bean si z auta mohol odmontovať iba tak svoj vysiaci zámok, ktorý bol charakteristický pre jeho auto.

Medzi rokmi 1989 až 1995 vzniklo celkovo 14 častí tohto kultového seriálu, neskôr si seriál našiel nástupcu v podobe animovanej verzii. Tá však už nemala až takú veľkú sledovanosť.

Pôvodné Mini Cooper Classic, na ktorom jazdil Mr. Bean, malo štvorvalcový zážihový 1,0 liter s maximálnym výkonom 25 kW (34 k) a krútiacim momentom 60 Nm. Malé Mini však malo pohotovostnú hmotnosť len 620 kg, takže zas až tak dramaticky hrozné parametre to k pohotovostnej hmotnosti nie sú.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Malé Mini je zvláštne tiež tým, že nemá chladič umiestnený vpredu pred motorom, ale zboku na ľavej strane. Je to z dôvodu malých rozmerov, keď by sa dopredu chladič už nezmestil. Manuálna prevodovka mala v tej dobe 4 rýchlostné stupne.

Samozrejme, nebolo pôvodné Mini Cooper hviezdou len v komediálnom seriáli Mr. Bean. Asi najznámejším filmom, kde sa ešte objavilo, je filmové spracovanie The Italian Job v jeho pôvodnej verzii. A čo vy, máte radi pôvodné Mini Cooper v jeho filmových a seriálových úlohách?

Zdroj: BMW