Tretie moderné vydanie ťažiskového produktu značky MINI sme spoznali koncom roka 2013. Začiatkom toho súčasného absolvoval tento Angličan facelift, s ktorým má ešte nejaký čas vydržať v obchodoch. No automobilka intenzívne pracuje na jeho pokračovaní. Prototypy čísla štyri sme už mohli vidieť na záberoch viackrát, no vždy boli ich tvary dôsledne prekryté kamuflážou. Až doteraz.

Na sociálnej sieti Twitter sa dnes objavili obrázky z Číny, na ktorých je MINI ďalšej generácie odfotené celkom bez maskovania. Ponúklo tak pohľad na modifikovaný predok s väčšími svetlometmi. Výrazom tváre pripomína nástupca dnešného modelu väčší Clubman, pričom osemuholníkovou maskou chladiča nadväzuje na aktuálnu verziu po modernizácii.

Úpravy prednej časti MINI síce nie sú kozmetické, no najviac sa zmení jeho zadok a interiér. Koncové svetlá opúšťajú tradičný jednoduchý tvar. Namiesto zaobleného obdĺžnika budú lichobežníkové, pričom ich prepojí pás obsahujúci označenie variantu. Odklonom od retro minulosti je tiež použitie zapustených kľučiek dverí.

Klasický prístrojový panel končí

V kabíne nezostal kameň na kameni. Centrálny kruhový prvok odkazujúci na rýchlomer originálu je síce zachovaný, no vystupuje z tela minimalistickej palubnej dosky. Kompletne je tvorený obrazovkou. Na fotke interiéru môžeme vidieť aj head-up displej využívajúci výklopný štít, ktorý sčasti nahradí prístrojový panel. S klasickými budíkmi za volantom sa MINI evidentne nadobro rozlúči.

O technickej stránke zatiaľ nevieme veľa. Britská novinka by mala využiť platformu FAAR, ktorá vznikla evolúciou súčasnej architektúry UKL. Výrobu plánuje MINI podľa interných zdrojov rozdeliť na dve miesta. V domácom Oxforde bude montovať modely so spaľovacími motormi, kým o produkciu elektrickej verzie sa postará fabrika v Číne prevádzkovaná v partnerstve s Great Wall Motors. Uvedenie ďalšej generácie sa má odohrať v roku 2023.