Bavorská automobilka popisuje nový spôsob predaja áut ako „agentúrny model“. Inými slovami, zavedie model priameho predaja, takže faktúry bude zákazníkom vystavovať priamo BMW a díleri budú dostávať fixný poplatok za každý predaný kus. To znamená, že ceny budú pre klientov všade rovnaké bez ohľadu na miesto predaja. Značka verí, že tento nový spôsob bude prospešný pre všetky strany. 

Najprv Mini a potom BMW

Nový plán Nemci zavedú na európskom trhu, v súčasnosti však nie je jasné, či sa neskôr rozšíri aj na iné kontinenty. Už v roku 2024 začnú s automobilkou Mini, pričom o dva roky neskôr, teda v 2026, ju bude nasledovať aj samotné BMW. Prechod však nebude jednotný pre všetky krajiny Európy, ale prebehne v troch jednotlivých vlnách. „Zlepšíme služby, poskytneme atraktívny obchodný model pre našich predajcov a zároveň získame priamy prístup ku klientom. To sú tri najdôležitejšie aspekty našich plánov," hovorí riaditeľ predaja a marketingu BMW Pieter Nota pre magazín Automotive News. 

Mini bude síce prvé, ktoré nový model implementuje, ale Nota dodáva, že britská značka nebude žiadnym pokusným králikom. V BMW neplánujú následne robiť radikálne vylepšenia a zmeny, nakoľko vývoj nových štruktúr a IT systémov podporujúcich tento prechod je už vo veľmi pokročilej fáze a zdá sa, že už niet cesty späť. Či sa nám to páči alebo nie, BMW bude ponúkať svoje modely za pevne stanovené ceny a kúpa u iného predajcu s vidinou zľavy vám nepomôže. Správne rozhodnutie? Dajte nám vedieť v komentároch. Celý rozhovor v angličtine s Pieterom Notom na danú tému nájdete v tomto odkaze.