Mitsubishi Galant vo svojej šiestej generácii vyrábali v rokoch 1987 až 1993. V roku 1987 získal hneď cenu Car of the Year v domácom Japonsku. Do výbavy ste mohli dostať napríklad elektronikou kontrolované pruženie, čo v tej dobe bolo naozaj špička v triede. Dôležitá bola však verzia GTI-16v, ktorá z dvojlitrového zážihového štvorvalca vydolovala 106 kW (144 k) a 170 Nm.

Chlapci z Affalterbachu neupravovali vždy len Mercedesy, ale aj japonskú značku Mitsubishi.

Mitsubishi požiadalo oddelenie AMG o úpravu, a tak sa po vylepšení mohol dvojliter „chváliť“ až 125 kW (170 k) a 191 Nm krútiaceho momentu. Maximálne otáčky motora boli pritom až na hranici 8 000. To boli vo svojej dobe na dvojlitrový zdvihový objem naozaj vysoké čísla, pre porovnanie BMW z radového šesťvalcového dvojlitra so 4-ventilovou technikou dosahovalo „len“ 110 kW (150 k). Motor dostal tiež titánové ventilové pružiny alebo špeciálne sanie, ktoré vírilo vzduch pre čo najoptimálnejšie spaľovanie. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosahoval automobil za 8,1 sekundy a na 160 km/h mal byť za 21 sekúnd.

Motor bol spojený s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a poháňal predné kolesá. Pohotovostná hmotnosť bola na úrovni mierne cez 1,2 tony (1 220 kg). Automobil dostal okrem upraveného motora aj špeciálny bodykit, hliníkové disky alebo celokožený interiér. Galant AMG je obrovskou raritou, nedopátral sa k presným počtom vyrobených kusov a v súčasnosti v Európe nie je azda ani jeden na predaj. V ponuke bol len 1 rok, od roku 1989 do roku 1990. Pozrite si však video, v ktorom sa zameriavajú na detaily celého auta, niektoré (obzvlášť v interiéri) vás naozaj prekvapia. Dnes už nič podobné, ako takto upravené auto nekúpite, AMG proste spojíte len so značkou Mercedes-Benz.

Zdroj foto: Mitsubishi