Nové BMW 8 má aktuálny cenník platný od júna 2018. Ide o prvú verziu, ktorú automobilka predstavila. Oba základné motory začínajú so 6-cifernou sumou. Vznetový variant začína na cene rovných 100-tisíc eur, M850i je drahšie o 25 700 eur. Keď si to však porovnáte s BMW 7, ktoré v rovnakej vznetovej verzii vychádza na skoro rovnaké peniaze (99 600 eur), 750i sa aktuálne nedá kúpiť, nie je to až taký veľký cenový rozdiel.

Obzvlášť, ak si zoberieme fakt, že prvá generácia BMW 8 bola voči vtedajšej 7mičke drahšia o približne 25 %. BMW M850i začína s vlastnou výbavou, základný diesel si môžete kúpiť aj vo verzii M Sportpaket a M Technic Sportpaket. Čo ma však udivuje, je v sérii dostupná 2,5-zónová klimatizácia.

M Technic Sportpaket je k dispozícii zatiaľ len pre 840d za 4 100 eur.

V M Technic Sportpaket máte v sérii napríklad 19-palcové brzdové disky alebo športový diferenciál, za ďalší príplatok 3 000 eur však dostanete aj karbónovú strechu. Za nemalých 650 eur dostanete niektoré prvky v interiéri, ako napríklad ovládač iDrive, tlačidlo Start/Stop alebo volič rýchlostných stupňov v sklenenom prevedení.

Ponuka BMW Individual je rovnako obsiahla a prakticky „nekonečná“. Napríklad pre zážihový osemvalec si však nemôžete kúpiť príplatkové nezávislé kúrenie. Laserové svetlá už nie sú až také drahé, dostanete ich za príplatok 1 550 eur. 12,3-palcový displej s novou grafikou, kľúč s displejom alebo head-up displej máte už v sérii, rovnako ako kožené čalúnenie alebo vyhrievanie predných sedadiel. A aká je najdrahšia príplatková položka? Jednoznačne paket BMW Individual Komposition s M aerodynamickým paketom, 20-palcovými diskami, 18-palcovými brzdami, individuálnym lakom, lepšími sedadlami s Merino kožou alebo s alcantarovou stropnicou. Stojí nemalých 9 800 eur.

Zdroj foto: BMW

Doplnky zo skla za 650 eur budú efektným prvkom v interiéri.