Všimnite si aj Mercedes začal označovať svoje prepĺňané naftové motory malým d miesto CDI. Toto označenie doposiaľ patrilo výsostne BMW. Snáď to medzi sebou poriešili a nebude z toho právny cirkus.
2015 Mercedes GLE 250d

Pri pohľade na prednú časť je podobnosť s triedou GLE coupé viac než jasná. Zmenili predné svetlé, ktoré môžu byť po novom za príplatok aj LEDkové, nárazník, masku, blatníky a kapotu. Zadnú časť moc nezmenili, upravili svetlomety, ktoré dostali novú grafiku, koncovky výfuku a menšou úpravou prešiel aj nárazník. Práve zadné svetlá robili potenciálnym zákazníkom problém. Prirovnávali ich ku kórejskej alebo čínskej konkurencii. Z tohto dôvodu sa očakávala skôr radikálnejšia premena zadnej časti, no zmena výrobného procesu by zrejme stála nemalé peniaze. Preto ten, kto chce na GLE krajší zadok, bude musieť počkať na úplne novú generáciu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Prakticky rovnaké pohonné jednotky

Pri pohľade do interiéru môžeme len ťažko nájsť nejaké zásadné rozdiely oproti GLE coupé. V oblasti pohonných jednotiek sa až na jednu výnimku nič zásadné nezmenilo. Alebo vlastne áno. Všimnite si, ako začal Mercedes označovať svoje prepĺňané naftové motory malým d miesto CDI. Toto označenie doposiaľ patrilo výsostne BMW, dúfam, že si to medzi sebou poriešili a nebude z toho právny cirkus. Základným motorom ostane naftový štvorvalec GLE 250d s výkonom 204 koní, silnejší šesťvalec GLE 350d produkuje 258 koní a 620 Nm. Obidva spolupracujú s deväťstupňovou automatickou prevodovkou 9G-tronic. Toto sú jediné naftové motory, ktoré budú v GLE k dispozícii. Najslabším benzínovým motorom je šesťvalec twin-turbo s výkonom 333 koní, krútiacim momentom 480 Nm a označením GLE 400. Silnejší 4,7 litrový osemvalec GLE 500 ponúkne 435 koní a 700Nm. Zatiaľ nevieme, či budú spolupracovať s novšou 9-stupňovou alebo staršou 7-stupňovou prevodovkou. Vrcholom budú verzie AMG, ktoré budú mať označenie Mercedes-AMG GLE 63/ 63S. Už „základný“ 5,5 litrový osemvalec twin-turbo má 557 koní, 700Nm a zrýchlenie z 0-100 km/h zvládne za 4,3 s. Silnejšia verzia 63S má 585 koní, 760Nm a na 100km/h zrýchli o 0,1s rýchlejšie. Najzaujímavejšou novinkou je ale plug-in hybridná verzia GLE 500e, ktorá kombinuje benzínovú V6 s výkonom 333 koní a elektromotor pridáva 116 koní. Celá sústava má potom výkon 442 koní a krútiaci moment 650Nm. Spotrebu sľubuje výrobca nereálnych 3,3 l/100km, zaujímavejším údajom je ale vraj dojazd až 30 km čisto na elektrinu a vraj pri rýchlosti až 130 km/h. Batérie sa dajú dobiť už za dve hodiny pri špeciálnej stanici, ktorú asi na Slovensku nemáme. K šetreniu energie pomôžu aj štyri jazdné režimy a to Hybrid, E-Mode, E-Save a Charge. Všetky verzie budú obsahovať pohon všetkých 4 kolies, s výnimkou základnej GLE 250d, kde je 4x4 za príplatok.