Začnime benzínovou verziou. Jej motor má stále zdvihový objem 3,0 litra, šesť valcov a preplňovanie dvojicou turbodúchadiel. Po úprave jej však konštruktéri Alpine zvýšili výkon o 24 kW (33 koní) a 30 Nm na výsledných 364 kW (495 koní) a 730 Nm. To už sme na dostrel modelu M3 Competition, pričom krútiacim momentom má B3 dokonca navrch.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

M3 Competition šliape na päty

Spojenie s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies vám zabezpečí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy. To je o 0,2 sekundy lepší čas, ako zvládlo auto pred faceliftom. A kombi je len o desatinku pomalšie, takže ten istý šprint dá za 3,7 sekundy. Maximálna rýchlosť bez obmedzovača je 305 km/h v prípade sedanu a 302 km/h pre kombi. Len doplníme, že M3 Competition síce zvláda šprint z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a je preto pomalšie, ale model Competition xDrive potrebuje na túto akceleráciu len 3,5 s.

Alpina rovnako ako štandardná trojka dostala novú obrovskú zakrivenú obrazovku s názvom BMW Curved Display. Odlišné sú predné a zadné diódové svetlá, pričom tie predné nemajú denné svietenie v tvare hokejky zospodu ale tentokrát zvrchu. Samozrejmosťou je iný volant, prešívanie a plaketa s výrobným číslom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

D3 S

Vznetová verzia s označením D3 S tiež prešla modernizáciou, aspoň čo sa týka dizajnu. Naftový trojlitrový šesťvalec ponúka identických 261 kW (355 koní) a 730 Nm, ako pred faceliftom a nezmenilo sa ani zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy pre sedan, respektíve 4,8 sekundy pre kombi. Nie je to samozrejme zlý údaj, ale motor s dvojicou turbodúchadiel by mohol ašpirovať v ľahšej trojke aj na titul najrýchlejšieho dieselu. Čo ale s týmito parametrami bohužiaľ nepôjde, obzvlášť keď BMW ponecháva v ponuke aj verziu M340d (340 k, 700 Nm).

Samozrejme aj na tomto aute nájdete vyššie spomínané štylistické zmeny, sériovo 19-palcové disky a v interiéri zakrivený displej. Nesmie tiež chýbať prešívanie modrou a zelenou niťou či štítok s poradovým číslom. Čo sa týka ceny, vznetová verzia začína na domácom trhu na čiastke 77 050 eur a za benzínový ekvivalent dáte najmenej 88 600 eur. V porovnaní s M3 Competition je lacnejšia približne o 4000 eur a diesel voči M340d naopak stojí o zhruba 6000 eur viac.

Zdroj: Alpina

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov