Plug-in hybridné verzie 530e nemajú veľkú obľubu. Veľká časť zákazníkov by si priala o niečo väčší dojazd a výkon spaľovacieho dvojlitra so zvýšenou záťažou v podobe elektromotora a akumulátora tiež nie je najvyšší. Možno aj preto BMW plánuje ponúkať šesťvalcovú verziu známu z X5 alebo 745e.

Viac prestíže aj výkonu

Súčasné 530e produkuje 185 kW (252 k), po modernizácii by malo posilniť na hodnotu 215 kW (292 k). To hovoríme o celkovom systémovom výkone. Verzia 545e s trojlitrovým radovým šesťvalcom (len spaľovací motor ponúkne 210 kW/286 k) posunie systémový výkon k hodnote až 294 kW (400 k). Elektromotor by mal dodávať 83 (113 k) až 85 kW (115 k).

Obe verzie by mali byť dostupné s pohonom zadných ale aj všetkých 4 kolies xDrive, samozrejmosťou je 8-stupňová automatická prevodovka. BMW tiež zruší značku iPerformance a približuje plug-in hybridné modely k tým bežným spaľovacím verziám. Stratia sa tiež logá eDrive a modré logá.

BMW 530e v kombíku by malo mať elektrický dojazd do 57 km, verzia s pohonom xDrive do 53 km. Výkonnejšie 545e budú mať tiež väčší akumulátor s maximálnym dojazdom na elektriku najmenej 60 km. Bližšie detaily zistíme po premiére, ktorá bude onedlho.

Zdroj: bmwblog.com