Existujú facelifty, ktoré si ani nevšimnete. Asi vám ale nemusíme zvlášť pripomínať, že toto nie je ten prípad. Modernizovaná X7 môže niekomu dokonca pripadať ako úplne nové auto, čo samozrejme nie je pravda. Stále ide o to isté obrie SUV postavené preto, aby konkurovalo triede GLS, má však novú „tvár“, výrazne prekopaný interiér a navyše čiastočne výkonnejšie motory. Inak povedané, je o čom písať, tak poďme na to.

Mníchovská vlajková loď v triede športovo-úžitkových áut bude odteraz na cestách rozpoznateľná podľa spomínaných delených svetiel, tak by sme mohli dodať, ako fungujú. To v hornej časti, je výlučne denné svietenie, ktoré zároveň funguje aj ako smerovka. Hlavné svetlá sú ukryté o stupienok nižšie a v podstate to vyzerá, že sa návrhári snažili ukryť ich, pretože sú zatmavené a vypnuté z diaľky vyzerajú skôr ako dodatočné nasávacie otvory než čosi, čo by malo osvetľovať cestu.

Dizajnér inak upravili aj oba nárazníky, po vzore modernizovanej osmičky použili osvetlené ľadvinky s názvom Iconic Glow (v najvyššej verzii sú v sérii, pre slabšie motorizácie za príplatok) a dozadu pridali nové združené svetlá s prepracovanou vnútornou grafikou a nová je tiež chrómovaná lišta pod priehľadným polykarbonátom, ktorá ich spája.

Ďalej je tu samozrejme exteriérový M paket, pričom jeho súčasťou sú okrem iného aj špecifické nárazníky, typické kryty vonkajších spätných zrkadiel, čierne exteriérové detaily, modré brzdové strmene a asi by sme nemali zabudnúť na to, že X7 sa stala prvým mníchovským autom, pre ktoré si môžete objednať až 23-palcové disky kolies.

Spoločne s novými svetlami prichádza menšie zemetrasenie aj v interiéri. Namiesto digitálnych budíkov klasicky ukrytých v samostatnej kaplnke pred vodičom X7 dostala (podobne ako elektrické SUV iX) jeden obrovský jednoliato vyzerajúci a zároveň zakrivený panel, ktorý je ale v skutočnosti tvorený menšou 12,3-palcovou obrazovkou a 14,9-palcovým dotykovým displejom, pričom celé to beží na novom operačnom systéme BMW OS 8.

Ak sa pozorne rozhliadnete po pracovisku vodiča, určite si všimnete i ďalšiu zásadnú zmenu. SUV prišlo o klasický volič/joystick osemstupňovej automatickej prevodovky ZF a namiesto neho je tu už len malý zapustený prepínač umiestnený hneď vedľa otočného ovládača systému iDrive. Kabínu si môžete aj naďalej zvoliť šesťmiestnu alebo so siedmymi sedadlami a novinkou je tiež ambientné osvetlenie so svetelným podpisom X7 a grafikou pred spolujazdcom.

Motory modernizovaného SUV sú vo všetkých prípadoch mild-hybridy so 48-voltovou architektúrou, viac asi však zákazníkov zaujme zvýšený výkon trojlitrových radových šesťvalcov. Vo verzii xDrive40i konštruktéri posunuli maximum z 333 na 380 koní a najvyšší krútiaci moment posunuli zo 450 na 520 newtonmetrov. Vlastne na 540 Nm, ak do toho započítame i asistenciu štartér-generátora, pre ktorý BMW uvádza 12 koní a 200 Nm, ale kvôli iným priebehom výkonu i momentu pridá systémovo len tým 20 Nm.

V prípade naftového agregátu v X7 xDrive40d máte pod plynom zdanlivo pôvodných 340 koní a 700 Nm, tu však štartér-generátor skutočne pridáva nejaké drobné, takže BMW v tabuľkách píše kombinovaný výkon 352 koní a 720 newtonmetrov. Toto všetko vám stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy, najvyššiu rýchlosť 243 km/h a priemernú papierovú spotrebu podľa metodiky WPTL od 7,6 do 8,7 litra nafty na 100 km. Menší benzín zvládne normovaný šprint za 5,8 sekundy, rozbehne sa na 250 km/h a automobilka uvádza priemer 9,2 až 10,5 l/100 km.

Vrcholná verzia zmenila označenie z M50i na BMW X7 M60i xDrive, jej parametre sa ale nezmenili. Dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom 4,4 litra naďalej ponúka 530 koní a 750 Nm, na stovku je schopný akcelerovať za 4,7 sekundy a jeho elektronický obmedzovač tiež obligátne zasahuje pri 250 km/h. Priemerná spotreba? Podľa výrobcu 12,2 až 13,3 litra benzínu na 100 kilometrov.

Mimochodom, ak túžite po niečom ešte rýchlejšom, v roku 2023 dorazí teraz už továrenská Alpina XB7 s 4.4 V8 vyladeným na 639 koní a 800 Nm, ktorá zvládne vystreliť z miesta na stovku za zhruba 4 sekundy a obmedzovač ju pustí na 290 kilometrov za hodinu. Háčik je akurát v tom, že o tejto verzii zatiaľ píše len severoamerické zastúpenie BMW, zatiaľ čo na nemeckej stránke je zatiaľ ticho.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 31 obrázkov

zdroj: BMW