Jaguar F-Pace znamenal pre automobilku nový vietor. Okrem bežných sedanov XE, XF a XJ mal Jaguar vtedy v ponuke len športový F-Type a tak F-Pace priniesol žiadané predaje, ktoré sa od auta tejto kategórie očakávali. Po modeli F-Pace nasledoval menší E-Pace a hneď na to aj elektrický I-Pace.

Modernizácia pre F-Pace nepriniesla veľa v oblasti exteriéru. Áno, je mierne zmenený nárazník alebo LED svetlá, ale nič výrazné. Zmeny budú aj v dizajne kolies. Jednoducho čo je dobré, to sa nemení a to platí aj v tomto prípade.

V interiéri sú iné výduchy alebo samotný tvar palubnej dosky, sedačky majú nové vzorovanie, masážnu funkciu, pribudla tiež klimatizácia s filtráciou PM2.5. Nový infotainment premieta údaje na obrazovku s uhlopriečkou 11,4 palca.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Nafta stále žije

Avšak to najhlavnejšie je medzi motormi. Vznetové motory budú v ponuke 2, avšak s tromi výkonovými verziami. Najslabší dvojliter bude mať 120 kW (163 k), silnejší 150 kW (204 k) a väčší trojliter bude mať 221 kW (300 k). Zatiaľ čo slabšie 2 budú mať sériovo mild-hybrid, trojliter už bude na výber s alebo bez neho.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Zážihové verzie štartujú na dvojlitrovom zdvihovom objeme s 184 kW (250 k). Ten ako jediný nebude mať žiadnu elektrifikáciu. Silnejší bude trojlitrový radový šesťvalec s 250 kW (340 k), vyššia verzia bude mať až 294 kW (400 k). Avšak zatiaľ bude vrcholom verzia P400e, ktorá ako plug-in hybrid bude mať „len“ dvojlitrový zážihový štvorvalec. Kombinovaný výkon je 297 kW (404 k) a 640 Nm. Dojazd na elektriku bude na úrovni 53 km.

Pomocou 7 kW Wallboxu dokážete akumulátor s kapacitou 17,1 kWh nabiť za 1 hodinu a 40 minút (do úrovne 80 %). Pomocou 32 kW nabíjačky to už bude za menej ako 30 minút. Aj keď bude papierovo tento model „najzelenší“, bude aj najrýchlejší. Z 0 na 96 km/h (60 mph) zrýchli  za rovných 5 sekúnd.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Všetky motory budú už sériovo dodávané len s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a s pohonom všetkých kolies. Časom sa opäť dostane do ponuky aj verzia s pohonom len zadnej nápravy. Novinka príde do predaja už koncom tohto roka.

Zdroj: Jaguar TS