Nissan si pre Američanov pripravil facelift crossoveru Rogue, ktorý je pokrvným bratom európskeho modelu X-Trail. Je veľmi pravdepodobné, že modernizáciu čoskoro predstavia aj nám.

Severoamerický Nissan Rogue je v aktuálnej generácii spriaznený s treťou generáciu Nissanu X-Trail. Vďaka tomu môžeme predpokladať, že inovácie čoskoro zavítajú aj do Európy. Rogue sa pre nový modelový rok dočkal prepracovaného dizajnu prednej časti. Predku dominuje nárazník a maska chladiča v štýle V-Motion, ktorú obklopujú nové predné svetla s dnes už bežnými ledkami pre denné svietenie. Koncové svetlá tiež využívajú technológiu LED. Medzi technické vychytávky, ktoré mnohí zákazníci nepochybne ocenia, je otváranie kufra jednoduchým podkopnutím. Ďalšie novinky reprezentujú chrómové prvky na bokoch a nové disky z ľahkých zliatin. Celkovo ponuku odtieňov karosérie rozšírili na 9 rôznych farieb.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Interiér si taktiež prešiel zmenou

Nový volant, modernizovaná stredová konzola s 5 palcovým farebným displejom. Hlavné zmeny sa odohrali v ponuke materiálov a vo vzoroch čalúnenia. Vrcholná výbava Platinum Reserve bude očalúnená v koži a bude pre ňu charakteristické špecifické prešívanie.

Samozrejme, nezabudli ani na zvýšenie bezpečnosti novinky. Prinesie inteligentný tempomat, sledovanie slepých uhlov a aktívny brzdový systém, ktorý je schopný detegovať chodcov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

V Severnej Amerike Nissan Rogue dodávali iba s benzínovým štvorvalcom s objemom 2,5 litra a maximálnym výkonom 125 kW. Na pohonnej jednotke sa údajne nič meniť nebude. Ostáva i rovnaká prevodovka Xtronic CVT. Zmenou je možnosť objednať si za príplatok i hybridný systém pohonu. Tento systém Nissan predstavil pre japonský trh už dávnejšie. Základom pohonnej jednotky hybridnej verzie je štvorvalcový benzínový motor s výkonom 103 kW s krútiacim momentom 195 Nm. Elektromotor poskytuje 30 kW a krútiaci moment 160 Nm. Celkový výkon hybridu je 131 kW. Pri kombinovanej prevádzke s pohonom predných kolies by sa spotreba mala pohybovať na úrovni 6,9 litra na 100 km. Pri pohone všetkých kolies je podľa výrobcu potrebné pripočítať 0,2 litra. Podľa mňa trochu malé navýšenie, stavil by som sa, že v reáli je to o čosi viac. Či sa modernizovaná európska verzia bude podobať a či vôbec príde už teraz sa dozvieme o pár týždňov v Paríži, alebo najneskôr na jar na autosalóne v Ženeve.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zdroj: Carscoop