S divným tvarovaním zadnej časti Superba sedan som nemal estetický problém zďaleka len ja. Nie len preto považujem verziu combi ako lepšiu, praktickejšiu a krajšiu. To platí aj po modernizácii, no už by som vo vyjadreniach nebol tak jednoznačný. Teraz ozaj dokážem pochopiť, ak sa niekomu bude zdať sedan príťažlivejší a pre reprezentatívne účely vhodnejší. Zadné svetlá sedanu a nárazník pod nimi však zďaleka nie sú jediné veci, ktorú v Mladej Boleslavi pre svoje najväčšie a najluxusnejšie auto zmenili. Tu sú aj ostatné:

Aj po 12 rokoch od uvedenia prvého moderného typu Superb sa prakticky denne stretávam s tým, ako mu ľudia v Čechách i na Slovensku vravia Super-Béčko. Najprv mi to liezlo na nervy, teraz sa na tomu už len dobre bavím...

„ŠKODA Superb, vlajková loď značky, je ukážkou vyspelosti vozidiel ŠKODA. Vďaka rozsiahlej modelovej starostlivosti je teraz vrcholový model ešte atraktívnejší,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. Zástupcami Škoda Auto bolo zrejme a verejne opakovane povedané, že jednotná tvarová identita sa postupne bude týkať všetkých typov v ponuke. Považujem za dobré ujednotiť nové škodovky aj tvarovo. Nový je predný nárazník, maska chladiča, kapota a svetlá. Tie môžu konečne mať za príplatok bi-xenónové lampy so vstavaným LED denným svietením. Trošku prekvapením ostáva použitie vyšších svetiel a zachovanie vykrojenia na ich spodku do nárazníka. Ale dá sa to považovať za identifikačný prvok II. generácie Superbu.

Ponuku dopĺňa nový dizajn hliníkových diskov 16 až 18" priemeru a nové farby laku karosérie, ako vidíte na fotkách, sivá Metal a biela Moon. Vnútro je prekvapivo zmenené menej ako by sa dalo čakať. Novinkami je 9 nových tvarovo 3 a 4 ramenných volantov, nové poťahy a dekory. Podobne pod kapotou sa neudialo dovedna nič. Ponuka motorov ostáva naďalej rovnaká, tlačová správa tvrdí, že budú až o ťažko uveriteľných 19% úspornejšie než doteraz. Toto zlepšenie nejde na vrub len použitiu systému Start/Stop s drobnou rekuperáciou brzdnej energie cez alternátor, ale hlavne zmene softvéru manažmentu motorov.


Zaujímavejšími novinkami sú nové možnosti kombinácii pohonu 4x4, motorov a prevodoviek. Verzia s 2,0 TDI 103 kW (140 k) bude pri 4x4 kombinovateľná s manuálnou prevodovkou, výkonnejšie nafťáky 2,0 TDI 125 kW (170 k) majú 6-stupňovú DSG.



Tlačová správa nezabúda spomenúť základné prednosti Superba, ktoré modernizácia nijako neovplyvnila. Spomeniem ich pre vás aj ja, sú zaujímavé. Objem kufra sedanu je 595 l, kombík má 633 l. Po sklopení sedadiel je to až 1700 a 1865 l. Sedan ponúka unikátne riešenie otvárania zadných dverí/kapoty TwinDoor alebo dáždnik v zadných dverách.


Možno ešte stojí za zmienku, že modernizovaný Superb bude mať premiéru 19. apríla pred otvorením autosalónu v Šanghaji a jeho ceny výrobca pre jednotlivé trhy ešte nezverejnil.