Motor 1,4 TSI dostal 9.-krát po sebe ocenenie motor roka v kategórii 1,0-1,4 litra. Podeľte sa s nami o vaše skúsenosti s ním!

VW nespí

Volkswagen však nespí na vavrínoch a rozširuje paletu motorov TSI. Už tento rok príde na trh trojvalec 1,0 TSI, určený pre Polo TSI BlueMotion. Bude mať 66 kW (90 k) a bude zameraný predovšetkým na spotrebu. VW totiž sľubuje, že si vypýta iba 4,1l / 100 km. Uvidíme aká bude realita.


Zníženiu spotreby má pomôcť aj ďalšia novinka, ktorú VW ponúka už od minulého roka. Je ňou systém aktívneho vypínania valcov ACT (Active Cylinder Technology). Je určený pre 4-valcové motory a v režime čiastočného zaťaženia, pri jazde konštantou rýchlosťou vypína druhý a tretí valec.

Keďže cena Motor roka píše svoju tradíciu od roku 1999, je 9 titulov vo svojej kategórii rozhodne úspech. Som si však istý, že sa medzi vami nájde aj mnoho čitateľov, ktorí nebudú súhlasiť s udelením tejto ceny práve motoru TSI. Je napríklad známe, že motory TSI mali problémy s rozvodmi. No, zároveň je úplne jasné, že spoľahlivosť nemôže byť, v ankete Motor roka, jedným z kritérií. Novinári v nej totiž hodnotia aj úplné novinky.  Ak teda máte skúsenosti s 1,4 TSI, podeľte sa o ne v našej diskusii pod článkom.