Aktuálna verzia 1,8 l motora ponúka v Aurise výkon 97 kW (132 k) pri 6 400 ot a 160 Nm pri 4 400 ot. V novom Priuse zas 73 kW (98 k) pri 5 200 ot a 142 Nm pri 4 000 ot. Spolu s elektromotorom je max. výkon vozidla 100 kW (136 k), čo je o 24 k viac než mala predošlá verzia.

Nový motor umožňuje Priusu podstatne zlepšiť jeho dynamiku, a tiež spotrebu. Nový Prius zrýchli z pokoja na stovku za menej než 10 s a vďaka väčšiemu krútiacemu momentu môže mať auto skôr zaradený vyšší prevod, má ťažšie prevody, teda pri rovnakej rýchlosti točí motor menšie otáčky a to všetko vplýva na nižšiu spotrebu pri jazde na diaľnici.

Prius je pre Toyotu rekordérskym autom aj v oblasti priemernej spotreby. Novinka zlepšila priemernú spotrebu z pôvodných 6,9 l v prvej generácii na 6,1 l/100 km v Priuse II až na 5,65 l/100 km/h v Priuse III. Čiastočne k tomu prispeli elektrické vodné čerpadlo a nový systém recirkulácie výfukových plynov. Obe tieto riešenia ešte zvýšili účinnosť motora. Tento motor je prvým spaľovacím motorom Toyoty, ktorý pre činnosť nepotrebuje žiaden remeň, ani reťaz, čo okrem zvýšenia jeho účinnosti znižuje náklady na jeho údržbu.

Poradie v kategórii EKO:



1. Toyota hybrid 1.8-l 216 b

(Prius, Auris)

2. Fiat 1.4-litre MultiAir Turbo 106 b

(Alfa MiTo, Giulietta)

3. VW 1.4-litre TSI Twincharger 104 b
(VW Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra)

4. BMW Diesel 2-l Twin Turbo 79 b
(123d, X1 23d)       

5. Honda hybrid 1.3-l 67 b
(Insight, Civic)

6. Mercedes-Benz Diesel 2.1-l biturbo  58 b

(C-Class, E-Class)