Twin-scroll technológia je riešenie prívodu výfukových plynov k  lopatkám turbíny dvoma samostatne ovládanými kanálmi. Kratší kanál s  ostrejším uhlom prívodu spalín na lopatky rieši rýchlejšiu odozvu  motora, dlhší kanál s menej ostrým prívodom vzduchu z

Twin-scroll technológia je riešenie prívodu výfukových plynov k lopatkám turbíny dvoma samostatne ovládanými kanálmi.

Spoločne so START/STOP funkciou v autách MINI si tento úsporný motor znovu získal porotcov z celého sveta. Motor s priamym vstrekom paliva, s turbodúchadlom s technológiou twin-scroll je vyrobený z hlíníka. Ponúka v najostrejšom modeli MINI Cooper S JCW skvelých 155 kW (211 k) a 260 Nm v rozsahu 1 500 - 5 000 ot (krátkodobo dokonca 280 Nm). To všetko pri priemernej kombinovanej spotrebe 6,9 l/100 km.

Twin-scroll technológia je riešenie prívodu výfukových plynov k lopatkám turbíny dvoma samostatne ovládanými kanálmi. Kratší kanál s ostrejším uhlom prívodu spalín na lopatky rieši rýchlejšiu odozvu motora, dlhší kanál s menej ostrým prívodov vzduchu zas

Kratší kanál s ostrejším uhlom prívodu spalín na lopatky rieši rýchlejšiu a ostrejšiu odozvu motora na plyn. Dlhší kanál s menej ostrým prívodom vzduchu zas ponúka max. využitie turba pre výkon a krútiaci moment vo vysokých otáčkach

Najlepší motor roka 2010
Výsledky kategórie 1,4 - 1,8 l


1. BMW-PSA 1.6-litre turbo - 268 b
(MINI Cooper S, Clubman Cooper S, Peugeot 207, 308 GTi, RCZ, MINI JCW, Clubman JCW)

2. Toyota Hybrid 1.8-litre  - 185 b
(Prius, Auris)

3. Audi 1.8-litre TFSI - 133 b
(Audi A5, A4, A3, TT, Seat Leon, Altea/XL/Freetrack, Exeo, Škoda Octavia, Superb, Yeti, VW Passat, Passat CC)

4. Mercedes-Benz 1.8-litre Supercharged - 98 b
(CLC, C-Class, SLK, E-Class)

5. Alfa Romeo 1.7-litre DI Turbo - 84 b

(159, Brera, Spider, Giulietta)

6. VW 1.6-litre TDi  - 61 b
(VW Polo, Jetta, Passat, Audi A3, Seat Ibiza, Seat Leon, Altea/XL/Freetrack)