Ankete International Engine of the Year opäť dominovali trojvalce... je to fraška?

Tri roky po sebe dominoval v medzinárodnej ankete motor roka (International Engine of the Year) 1,0 litrový trojvalec EcoBoost z dielne Fordu. V roku 2015 však zamiešalo s poradím BMW. Inžinieri z Mníchova postavili podľa poroty najlepší motor v roku 2015. BMW získalo ocenenie Motor roka 2015 za pohonné ústrojenstvo v hybridnom BMW i8. O pohon BMW i8 sa stará trojvalec s objemom 1,5 litra prepĺňaný turbom, ktorému pomáha elektromotor. Kombinovaný výkon hybridnej sústavy je 362 koní.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Poradie Motor Body
1 BMW 1.5-litrový trojvalec turbo + elektrický motor 274
  (BMW i8 (362ps))
2 Ford 1.0-litrový trojvalec turbo 267
  (Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, (100ps, 125ps), Fiesta Red/Black (140ps), Mondeo, EcoSport (125ps), Tourneo Connect / Courier (100ps))
3 PSA Peugeot Citroen 1.2-litrový trojvalec turbo 222
  (Peugeot 208 (110ps), 308 (110ps, 130ps), Citroen C3, DS3, C3 Picasso, C4 Cactus (110ps), C4, DS4 (110ps, 130ps))
4 Ferrari 4.5-litrový V8  221
  (Ferrari 458 Italia (570ps), 458 Speciale (605ps))
5 Mercedes-AMG 2-litrový štvorvalec turbo  177
  (Mercedes-Benz A45 AMG, CLA45 AMG, GLA45 AMG (360ps))
6 Tesla elektrický pohon 157
  (Tesla Model S (380ps, 385ps, 700ps))
7 BMW M 3-litrový twin-turbo šesťvalec 133
  (BMW M3, M4 (431ps))
8 McLaren 3.8-litrový twin-turbo V8  93
  (McLaren 675LT (675ps), 650S (650ps), 625C (625ps), 12C (625ps) )
9 Audi 2.5-litrový päťvalec turbo  81
  (Audi RS3 (367ps), RS Q3 (340ps))
Motor roka 2015 BMW i8

Pohonné ústrojenstvo BMW i8

Na víťazstvo siahal aj Ford

Trojvalec od BMW však nevyhral úplne suverénne, na päty mu šliapal konkurent od Fordu. 1,0 litrový EcoBoost dostal od poroty 267 bodov, pričom hybridná sústava od BMW mala len o 7 bodov viac (274 bodov). Na treťom mieste skončil tiež trojvalcový agregát, tentokrát z produkcie koncernu PSA Peugeot Citroen. 1,2 litrový motor s turbom dostal od porotcov 222 bodov. Chlapcom z Maranella ostala len zemiaková priečka. Špičkový atmosférický 4,5 litrový motor V8 z Ferrari 458 Italia/Speciale sa umiestnil až za trojicou trojvalcov. Spotreba musela hrať v prípade rozhodenia porotcov veľkú úlohu, inak si to vysvetliť nevieme...

Chápeme, že trojvalce potrebujú automobilky v ponuke kvôli splneniu prísnych emisných limitov, ale naozaj sú tým najlepším na trhu? Najmenšie a väčšinou aj najslabšie motory sú tým TOP čo dokáže vyrobiť automobilový priemysel? Dokážem sa zmieriť s tým, že hybridné pohonné ústrojenstvo od BMW vyhralo anketu. Ale čo druhé a tretie miesto relatívne obyčajných motorov? Podľa poroty je 1,0 litrový motor od Fordu a 1,2 litrový motor od PSA lepší než vidlicový osemvalec od Ferrari. Automobilový svet aký sme poznali sa zbláznil... Pritom ešte desať rokov dozadu dominovali v ankete motory ako 3,2 litrový R6 S54 z BMW M3, či 1,3 litrový wankel z Mazdy RX8.

Je podľa vás výsledok ankety fraška?


Víťazov ďalších kategórii nájdete v prehľadnej tabuľke.

Kategória Motor  
do 1,0 litra Ford 1.0-litrový trojvalec turbo  
1,0 až 1,4 litra PSA Peugeot Citroen 1.2-litrový trojvalec turbo  
1,4 až 1,8 litra BMW 1.5-litrový trojvalec turbo + elektrický motor  
1,8 až 2,0 litra Mercedes-AMG 2-litrový štvorvalec turbo   
2,0 až 2,5 litra Audi 2.5-litrový päťvalec turbo  
2,5 až 3 litre BMW M 3-litrový twin-turbo šesťvalec  
3 až 4 litre McLaren 3.8-litrový twin-turbo V8   
Nad 4 litre Ferrari 4.5-litrový V8   
"Zelený" motor Tesla elektrický pohon  
Nový motor BMW 1.5-litrový trojvalec turbo + elektrický motor  
Performance motor Ferrari 4.5-litrový V8   

Zdroj: ukipme