Tretia generácia vysokotlakového vstrekovania common-rail podporuje max. výkon 150 kW (204 k) a kombinovanú spotrebu len 5,5  l/100 km. Vďaka motoru vyrobenému z hliníka je jeho váha znížená v porovnaní s rovnakoveľkým liatinovým motorom až o 20 kg.

Kunkurencia v tejto kategórii je mimoriadne zdatná. Napriek motorom ako Audi 2,0 TFSI, alebo vysokootáčkový 2,0 liter Honda, či dvojliter turbo od Mitsubishi pre Lancer EVO X, v očiach poroty neohrozili suverénnu pozíciu prepracovaného dízla 23d od BMW.

Motory ako je tento dokazujú, že technológia spaľovacích motorov ešte nie je na vrchole svojich možností a patrí im blízka budúcnosť. Na druhej strane, v prípade tohto motora si viacerí uvedomili, že vznetové motory už asi nedokážu byť veľmi lepšie než je tento...

Najlepší motor roka 2010
kategória 1,8 - 2,0 litra


1. BMW 2,0 l Twin Turbo Diesel 293 b
(123d, X1 23d)

2. Audi 2,0 l TFSI  215 b
(Audi A4, A4 Allroad, A5, A5 Sportback, A6, Q5, S3, VW Scirocco, Jetta, Passat, Tiguan, Golf, Seat Leon, Cupra R, Exeo, Škoda Octavia RS)

3. Audi 2,0 l TFSI 156 b
(Audi TT, VW Eos, Golf, Seat Leon, FR/Cupra, Seat Altea/XL/Freetrack)

4. Honda 2,0 l i-VTEC 150 b
(Civic Type-R)

5. Mitsubishi 2,0 l Turbo 73 b
(EVO X)

6. Subaru 2,0 Diesel boxer 71 b
(Impreza, Outlook, Forester, Legacy)