Auris alebo Corolla? Starý názov, alebo ten nový? Ktorý sa vám páči viac? Možno ide o prinavrátenie starého mena, možno zvýšenie záujmu o novú generáciu, alebo zjednotenie názvu pre celý svet. Každopádne Corollu si pamätajú celé generácie vodičov. Nové označovania (či číselné alebo písmenkové) tu predvádzajú nemecké značky pravidelne, tak prečo nie aj Toyota?

Zmena názvu možno pomôže zvýšiť predajnosť jedného z najspoľahlivejší áut aj u nás.

Toyota Corolla vo verzii kombi označovaná ako Touring Sports príde na trh budúci rok a úplne bez vznetových motorov. K dispozícii bude nový hybridný systém s 2,0-litrovým štvorvalcom a celkovým systémovým výkonom 132 kW (180 k). Slabšia hybridná jednotka spojená s 1,8-litrovou zážihovou pohonnou jednotkou ponúkne 90 kW (122 k).

Jedinou alternatívou bez elektriny tak bude preplňovaná zážihová 1,2-ka s maximálnym výkonom 86 kW (116 k). Voči konkurencii to bude unikát, žiaden diesel a len jeden výlučne spaľovací motor bez dopingu elektriny. Do opcie sa dostanú po prvýkrát aj adaptívne tlmiče.

Nový kombík bude mať rázvor 2 700 mm. Predná časť je prakticky rovnaká, ako hatchback. K dispozícii bude aj dvojfarebné lakovanie karosérie. Výhodou novej platformy GA-C je možnosť zníženia bodu predných sedadiel, v ktorom sa spája operadlová časť so sedaciou. S tým ide ruka v ruke nižšie ťažisko a tiež pohodlnejšia poloha za volantom. Podľa Toyoty má mať Corolla lepšie jazdné vlastnosti, pre ktoré upravili viacprvkové zavesenie zadných kolies. Batožinový priestor by mal mať objem skoro 600 l (598 l). Všetky detaily budeme vedieť po premiére na autosalóne v Paríži.

Zdroj foto: Toyota

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov