New Beetle, alebo ľudovo zvaný chrobák, začali predávať v roku 1997. Išlo o reinkarnáciu názvu a dizajnu pôvodného chrobáka, ktorý mobilizoval povojnové Nemecko. Stretol sa s úspechom, z New Beetle predali takmer 1 milión kusov. Druhá generácia s názvom Beetle je na trhu od roku 2010 a jej životný cyklus sa pomaly končí.

Pod prednou kapotou New Beetle RSi je VR6 s maximálnym výkonom 165 kW (224 k).

Dnes sa však zameriame na New Beetle, konkrétne na jeho najostrejšiu verziu RSI. Možno ste o niečom podobnom ani nepočuli. Nečudo, veď z najostrejšieho New Beetle vyrobili za 2 roky produkcie (2001 až 2003) presne 250 kusov, čo ho v dnešnej dobe môže robiť vyhľadávaným modelom. Navyše ho predávali len v Nemecku.

Jediný kus vyrobený v inej ako striebornej farbe patril Ferdinandovi Piechovi, dnes je súčasťou múzea značky vo Wolfsburgu.

Všetky kusy boli lakované do striebornej farby až na jednu výnimku. Tá patrila Ferdinandovi Piechovi, ktorému by sa strieborná nehodila do zbierky, a tak je jediný New Beetle RSI v modrej exteriérovej farbe. Práve Ferdinand Piech sa zaslúžil za sériovú výrobu tohto vozidla, bez neho by zostalo len pri prototypoch. Ale za to vďačíme Piechovi pri viacerých modeloch.

Miesto rádia sú ukazovatele tlaku a teploty oleja a voltmeter.

A čím je New Beetle RSI tak zaujímavý? Už na prvý pohľad zaujme výrazný bodykit, 18-palcové disky a mohutné zadné krídlo, ktoré pripomína Porsche 911 Turbo. Aj vďaka nemu je koeficient odporu vzduchu na nie príliš oslnivej hodnote 0,38. Ďalšie zmeny sú ukryté. Automobil využíva predné ramená z Audi TT, zadnú nápravu z Golfu IV 4Motion. Práve pohon všetkých kolies 4Motion je ďalšou zaujímavosťou.

VR6 pod kapotou New Beetle

Jeho nevyhnutnosť je na mieste. Pod prednou kapotou totiž neklepe známe TDI, ani výborný 1,8 Turbo, ale takzvaná „veruna, veverica“, teda 3,2 VR6. Evolúcia z pôvodného 2,8-litrového motora má tiež uhol medzi valcami 15 stupňov. Maximálny výkon 165 kW (224 k) dnes už príliš nezaujme, avšak zvuk to musí plne vynahradiť. Zrýchlenie na 100 km/h zvládne za slušných 6,4 s a maximálka je 225 km/h. Medzi motorom a pohonom všetkých kolies je 6-stupňová manuálna prevodovka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Interiér ponúka športové sedadlá Recaro, ktoré dodali presne na mieru. Veľa nastavení neponúkajú, len pozdĺžny posun, rám je však vyrobený z kompozitných materiálov. Miesto rádia sú ukazovatele tlak a teploty oleja a voltmeter, ovládanie rádia je na stropnici ako v nákladných autách.

I keď v novodobom Beetle ste mohli mať aj 2,0 TSI s výkonom 162 kW (220 k), zvukovo sa na VR6 absolútne nechytá. Keď som zbežne pozrel stránky mobile.de, aktuálne sú na predaj 4 kusy s cenou začínajúcou na 45-tisíc eur. Veru, nie je to málo, za exkluzivitu a jedinečnosť sa však platí.

Zdroj foto: VW

Výrazné krídlo pripomína to z Porsche 911 Turbo.