Návrh tvarov nového radu Citroen DS sa riadili troma hlavnými heslami: prekvapenie, zvádzanie a dynamika. Výsledkom v prípade DS3 je jemná a zároveň svalnatá karoséria, kompaktná, no dynamická, ktorú rafinovane dopĺňajú chrómované detaily. Auto, ktoré zvádza sa naň stále pozerať. Po DS3 budú čoskoro nasledovať ďalšie exkluzívne kúsky, DS4 a DS5. Dôvodom ich vniku je ukázať svetu schopnosti, tvorivosť a technológie tvorcov áut z Francúzska.

DSká majú viacero výnimočných predností: exkluzivitu nevšedných a príťažlivých tvarov, širokú ponuku možností odlíšenia, vraj príkladné jazdné vlastnosti,  pohodlie a atmosféru vnútri. DS budú viacerými prvkami naozaj nevšednými autami. Na DS3 potvrdzuje jedinečnosť nadnášajúca sa strecha, žraločia plutva, postranné prvky z LED, a mnohé tvarové prvky známe zo supercar konceptu GT. Auto má priniesť cestujúcim novú atmosféru na palube v ktorej je okrem elegancie a moderných technológií a nevšedných tvarov i príkladné riešená ergonómia, nízky posed, anatomické sedadlá a pochrómované detaily vnútra.

Možnosti kombinácií voliteľných prvkov vytvoria ohromné množstvo jedinečných kúskov a minimalizujú šance, že sa na ulici stretnú dva rovnaké kúsky. Strecha, karoséria, telesá spätných zrkadiel, kolesá. To všetko sú miesta, ktoré si zákazník môže navrhnúť, aby mal z DS3 vozidlo upravené na svoj obraz. V interiéri sa môžu do viacerých farieb a poťahových materiálov obliecť ozdoby na palubnej doske, radiaca páka a mnohé ďalšie prvky. V ponuke je aj 7 rozličných novátorských námetov na osobnú úpravu.

Zákazník si môže vybrať spomedzi štyroch farieb strechy, odlišných od zvyšku karosérie. Telesá vonkajších spätných zrkadiel vo farbe karosérie, alebo v pochrómovanom vyhotovení. Kolesá a ich stredy vo farbe na prianie. Pásik na palubnej doske, obruby výduchov klimatizácie, ozdobná lišta na prístrojovej doske a okolo multifunkčnej obrazovke môžu byť v jednom z ôsmich farebných vyhotovení. Hlavica radiacej páky môže byť v siedmich vyhotoveniach, medzi ktorými nechýba leštený chróm, koža, alebo niektorá z farieb.

Modelový rad DS3 vznikol v súlade so snahou značky Citroen pri znižovaní emisií výfukových plynov. Základná verzia vypúšťa iba 99 g CO2/km. V ponuke bude 5 výkonných a ekologických verziíí, ktoré vyhovujú norme Euro V. Budú to 2 prepĺňané vznetové motory HDi FAP s výkonom 80 a 66 kW (110 a 90 k) a 3 prepĺňané zážihové štvrovalce THP 155, VTi 120 a VTi 95 známe z nových modelov Peugeot. DS3 ťaží aj z výrazného pokroku zameraného na redukciu hmotnosti, ktorý patrí do nového vývojového programu. Ale nestráca nič z robustnosti, ktorá je zárukou kvality a bezpečnosti. DS3 sa bude vyrábať vo Francúzsku v meste Poissy, kde ťaží z inovovaného výrobného prístupu skupiny PSA.

Citroen DS3 sa zameriava aj na maximálne využitie svojej siluety, ktorá na to na prvý pohľad nevyzerá. Na to, aby naplno využila svoju dĺžku 3,95 m, šírku 1,71 m a výšku 1,45 m, dostala premyslenú architektúru vnútorného priestoru: palubná doska je ukotvená o niečo vyššie, aby vzniklo viac priestoru na nohy, zatiaľ čo úzke sedadlá a zadná časť s náznakom tvarov kombi zväčšujú priestor v zadnej časti. Vzhľadom na usporiadanie interiéru majú cestujúci k dispozícii 5 plnohodnotných sedadiel, viacero odkladacích priestorov (schránka pred spolujazdcom pojme 13 litrov) a batožinový priestor s objemom 285 litrov, ktorý sa dá zväčšiť sklápateľnými operadlami delenými v pomere 2/3 ku 1/3.

DS3 rozmaznáva zmysly i hifi systémom, ktorý pochádza z automobilov vyšších tried. Výrobca, okrem všetkých ostatných výhod, uvádza aj novú servisnú službu freedrive, ktorá okrem iného zabezpečuje, že majiteľ dostane náhradné vozidlo, pokým bude jeho auto v opatere servisných technikov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov