Základ sa neoplatí

Najlacnejšia výbava menom Like sa dá kombinovať s dvoma motormi. Drahšou naftovou 1,5 s výkonom 75 kW (100 k) alebo s benzínovou 1,2 PureTech s výkonom 55 kW (75 k) a 118 Nm. Práve ten je pod kapotou našej “sociálnej” 208. Sľubuje spotrebu 4,3 litra (podľa merania NEDC) a na 100 km/h mu to potrvá nekonečných 13,2 sekúnd. Motor je spojený s 5 stupňovým manuálom. Zvonku vás prezradia halogénové predné svetlá a absentujúce LED tesáky vpredu. Nie príliš vábne vyzerajú aj nelakované kľučky dverí. K mestskej hračke určite patrí nejaká tá veselšia farba. Takú si k výbave Like však nepriplatíte. Už za obyčajnú nemetalickú bielu Banquise zaplatíte 200€. Farba bez príplatku sa zvoliť nedá. Všetky ostatné farby sú tmavé a fádne. Keď však priplatíte iba 700€, okamžite máte 208 takmer ako z bilbordu. Bez príplatku dostanete krásnu žltú Faro a v interiéri 7” farebný dotykový displej infotainmentu s možnosťou Apple CarPlay a Android Auto. Takisto pribudnú predné LED svetlomety s parabolou.

Dotykový displej aj v základe

Späť k základnej verzii. Cenový rozdiel je najviac cítiť práve v interiéri. Analógové ručičky prístrojového štítu by som prial aj v drahších verziách, keďže s 3D kokpitom som sa príliš neskamarátil, ale zvyšok je naozaj nevábny. Palubnej doske dominuje 5” dotykový nefarebný displej. Cezeň už v základnej verzii ovládate manuálnu klimatizáciu. Po stranách máte fyzické otočné tlačidlá na ovládanie hlasitosti a intenzity vetrania. Na nejaké tlačidlá na volante zabudnite a skutočne vidieť iCockpit v takomto “oholenom” stave je zvláštne. Z hľadiska bezpečnosti konfigurátor uvádza rozpoznávanie dopravných značiek a tempomat/obmedzovač rýchlosti. Auto má centrálne zamykanie na diaľku, štartuje sa však kľúčom. 208 tak ako ju vidíte na obrázku stojí 11 490 € s DPH.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Cenou sa takmer vyrovná BMW radu 3

Pri presune na opačný koniec ponuky som neveril vlastným očiam. Z nášho redakčného testu som vedel, že verzia GT Line sa bude pohybovať okolo 22 000 €, ale úplne som zabudol na verziu GT. Pri pohľade na štartovnú cenovku 33 690 € som si spočiatku myslel, že ide o chybu. Potom som si uvedomil, že e-208 je takisto realitou a cena hneď začala dávať zmysel. Teda, nie že by bola obhájiteľná, ale pre elektromobil ide o smutný štandard. Elektrický pohon si môžete zvoliť už pri druhej najnižšej výbave Active, kde štartuje na 29 390 €. Elektromotor poskytuje 100 kW (136 k) a podľa značky zvládne zrýchliť na 100 km/h za 8,1 sekundy. Kapacita akumulátorov je 50 kWh a sú umiestnené v podlahe. Dojazd by podľa metodiky WLTP mal byť na úrovni 340 km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Verzia GT prináša skutočne bohatú základnú výbavu. Obsahuje 10” displej infotainmentu, 3D prístrojový štít, automatickú jednozónovú klimatizáciu, Full LED svetlá, ambientné osvetlenie, zadnú parkovaciu kameru spolu s prednými a zadnými senzormi, bezkľúčový systém štartovania a odomykania, systém sledovania mŕtveho uhla, adaptívny tempomat, asistent udžiavania v jazdných pruhoch a vyhrievané predné sedadlá. Predné športové sedadla sú nastaviteľné aj výškovo a zmenená je aj vyvýšená stredová konzola s elektrickou parkovacou brzdou. Priplatiť si môžete za perleťovú modrú farbu Vertigo za 750 €. Ďalej 150 € za indukčné nabíjanie, 350 € za čiernu strechu, 400 € za alarm a 550 € za presklennú strechu. Dokopy som tak malé levíča dostal na sumu 35 890 € s DPH. Napriek bohatej výbave je to celkom šialená suma, čo poviete?

ZAPLATILI BY STE ZA PEUGEOT 208 35 890€?
  • Áno ( 10% )

     

  • Nie ( 90% )

     

Odpovedalo 198 ľudí