Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

1. Ako sa zrodilo prvé  SUV?

Koncept s názvom RAV-Four predstavili už v roku 1989. Auto vyvíjali od roku 1986. Prekvapilo dizajnom aj technickým riešením - malo zvýšenú svetlú výšku, pohon 4x4 ako terénne vozidlo, ale motor umiestnený priečne, čo bolo dovtedy typické pre osobné auto. O päť rokov neskôr debutovala produkčná verzia RAV4 – vizuálne síce zásadne zmenená, menej sa podobala na Jeep, ale verná konštrukčným riešeniam konceptu. Mala podlahovú plošinu z Corolly s pohonom 4x4 a zavesenie kolies zo športového modelu Celica GT-Four. Tu Toyota vlastne vynašla moderné SUV. 

2.  RAV-Four

Nové auto bolo určené predovšetkým mladým. Skratka RAV-Four, označuje prototyp auta. Vznikla zo slov Recreational Active Vehicle - with 4-wheel-drive, čo v preklade znamená rekreačné vozidlo s pohonom na všetky štyri kolesá. Vo výrobnej verzii bola v názve štvorka číslom, ale význam názvu modelu sa nezmenil.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

3. Postupne „rástla“

Toyota RAV4 bola spočiatku v ponuke iba ako trojdverová verzia. Vozidlo malo dĺžku 3,74 m, šírku 1,695 m a batožinový priestor s objemom 176 l. Bola teda kratšia ako súčasný Yaris a mala menší objem kufra. Pre porovnanie – najnovšia generácia RAV4 je dlhá  4,6 m, široká viac ako 1,8 m a do kufra sa zmestí bez sklopenia sedadiel 580 l. Po sklopení dokonca aj bicykel s 29-palcovými kolesami.

4. Dnes najobľúbenejšie SUV na svete

Keď Toyota v roku 1994 uviedla na trh model RAV4, nikto z predstaviteľov japonskej automobilky neočakával tak obrovský úspech. Záujem o vozidlo dvojnásobne prevýšil pôvodné odhady. Od premiéry predali viac než 6 miliónov kusov a v súčasnosti je Toyota RAV4 najpopulárnejším SUV na svete. Priemerný ročný predaj predstavuje okolo 750 000 kusov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

5. Elektrická a hybridná

V roku 2015, spolu s modernizáciou štvrtej generácie, predstavili model RAV4 s hybridným pohonom. Dynamický a úsporný pohon zabezpečil vozidlu veľkú popularitu. Istý čas ju ponúkali aj s výlučne elektrickým pohonom. Vozidlo v tejto verzii malo premiéru už v roku 1997, elektrického variantu sa dočkala tretia generácia modelu a dostupná bola len na americkom trhu.

6. Najvýkonnejšia

Aktuálna Toyota RAV4 Hybrid vo verzii s pohonom  4x4 AWD-i je najvýkonnejším a najrýchlejším modelom RAV4, aký kedy ponúkali v Európe. Vďaka dvom elektromotorom a benzínovej jednotke s objemom 2,5 litra má hybridný RAV4 celkový výkon 222 k a zrýchli z nuly na 100 km/h za 8,1 s.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

7. Nové konštrukčné riešenia

Prvá a druhá generácia Toyoty RAV4 boli vybavené stálym pohonom 4x4. Pri tretej generácii výrobca zaviedol úspornejšie usporiadanie, ktoré v prípade potreby inteligentne pripojilo pohon zadných kolies. Najväčšou inováciou modelu však bolo zavedenie elektronického systému E-Four, ktorý je k dispozícii vo verzii RAV4 Hybrid. Systém zbavili klasického stredového hnacieho hriadeľa a zadné kolesá sú poháňané iba elektromotorom. Najnovšia verzia auta využíva vylepšený pohon s názvom AWD-i, ktorý dá až  80 % krútiaceho momentu na zadnú os ak treba.

8. Prvá s digitálnym zrkadlom

Model RAV4 bol od samého začiatku revolučným autom v ponuke japonského výrobcu automobilov. S príchodom tretej generácie sa auto stalo prvým kompaktným SUV s možnosťou výberu jazdných režimov. Najnovšia generácia vozidla je k dispozícii s digitálnym spätným zrkadlom, ktoré ukazuje situáciu za vozidlom dokonca aj vtedy, keď je kufor naložený až po strop. SUV je aj štandardne vybavená balíčkom technológií aktívnej bezpečnosti Toyota Safety Sense 2.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov