"Nachádzame sa na významnej križovatke pre vývoj čínskeho automobilového priemyslu, ale aj toho svetového," povedal počas návštevy Šanghaja šéf marketingu značky Volkswagen Jürgen Stackmann.

Už sme dávnejšie informovali, že v Číne do r2025 plánujú až pätinu zaregistrovaných áut. S tým súvisí aj štátna regulácia predaja elektroáut pre automobilky, ktoré chcú predávať svoje modely aj na tradičné palivá. Aktuálne to na tamojšom trhu s elektroautami vyzerá veľmi dobre. Do konca roka očakávajú predaje na úrovni 300 000 kusov, čo je v podstate trikrát viac, ako v USA.  

Ak Čína uspeje, Peking sa ocitne v prvej línii inovácie globálneho automobilového priemyslu, teda odvetví, ktoré po viac ako 100 rokov formovalo celú spoločnosť a ich túžby. Vo mne ale elektroauto akosi zatiaľ nevzbudzuje žiadne túžby... Viete si to predstaviť? Roky sme sa z čínskych produktov vysmievali a pozrite sa, ako rýchlo napredujú. 


Prečo sa tak tlačia do elektroáut? Odpoveď je jednoduchá. Okrem priemyslu je jedným z najčastejších príčin vzniku smogu v tamojších preplnených mestách aj automobilová doprava a v podstate sú závislí aj od importu ropy. Už teraz je jasné, že elektroautá sú pre krajinu budúcnosť. Na ako dlho? To nevie nik...


Trendy najľudnatejšej krajiny sveta však ovplyvňujú ekonomiku celosvetovo. Veď napríklad automobilka Tesla na čínskom trhu predáva najlepšie. Ford oznámil, že chce na trh priniesť až 33 modelov s pohonom na elektrinu. VW napríklad presúva veľkú časť výroby a vývoja elektroáut do najľudnatejšej krajiny.


Ako sú na tom domáce výrobky? Zle. Nedokážu sa presadiť. Väčšina výrobkov je drahých a oproti konkurencii aj škaredých, poprípade málo luxusných pre bohatších zákazníkov. 


A viete, ako vyrábajú v Číne elektrinu? 75 % elektrárni je tepelných! Množstvo emisií je neskutočné, takže používanie týchto áut v krajine nie je a ani tak skoro nebude vôbec ekologické. Celé je to len veľký cirkus a výfukom elektroáut sú komíny elektrární za mestom...

Zdroj: ceskenoviny

Foto: electrek.co