Celkovo má dĺžku 13,5 kilometra, z toho až 7,5 kilometra tvorí tunel Višňové a na jeho dokočenie čakajú mnohí slovenskí motoristi. Áno, reč je o problémovej časti diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala.

Stavba tohto diaľničného ťahu vytvára nevyhnutné prepojenie Žiliny a Martina. A nielen to, vybudovaním novej diaľnice sa motoristi vyhnú komplikovanému úseku pod hradom Strečno a ušetria až 15 minút jazdy.

Po mnohých zdržaniach, problémoch a neistote súvisiacej so zastavením prác a zmenou stavebného dodávateľa bol najnovšie oznámený očakávaný termín dokončenia kľúčovej časti diaľnice D1.

„Dobrou správou je, že dostavba úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala, vrátane tunela Višňové, pokračuje. Ako nás informoval dodávateľ, práce by sa mali ukončiť na konci budúceho roka,“ uviedol štátny tajomník ministerstva dopravy Jaroslav Kmeť.

Hrozí ďalšie zdržanie!

Pôvodne sa pritom podľa zmluvy počítalo s tým, že diaľnica bude hotová do februára budúceho roka. To sa však nestihne a konzorcium okolo firmy Skanska by malo stavebné práce dokončiť najneskôr v decembri 2024. Skanska totiž musela tunel "dávať dokopy" po tom, čo bola ukončená zmluva s pôvodným dodávateľom, združením Salini Impregilo a Dúha. Tieto firmy zo stavby už skôr odišli.

Sága okolo tunela Višňové sa však zjavne neskončí ani po tom, čo Skanska zavŕši všetky zazmluvnené práce. Aj po dokončení si motoristi počkajú na reálne uvedenie nového úseku do prevádzky.

Ako upozornila agentúra SITA, diaľničiari totiž stále obstarávajú technologické vybavenie tunela a informačný systém, bez ktorých novú rýchlu cestu pre motoristov neotvoria. Maslo na hlave pritom rozhodne nemajú iba terajší predstavitelia štátu, no výsledok je v každom prípade (jemne povedané) rozpačitý a slovenských motoristov rozhodne nepoteší. 

Zdroj: SITA / foto: visnovebude.sk