Hneď na začiatku treba upozorniť, že popisovaný problém sa týka všetkých automobiliek bojujúcich, okrem iného, aj s aktuálnym nedostatkom čipov. Pre automobilku je nevýhodné úplne zastaviť výrobné linky a preto výroba beží kontinuálne ďalej s tým, že nedostatkové čipy doplní automobilka do nedokončených áut neskôr. Dovtedy ich preváža na odstavné plochy a neskôr opäť vracia späť do výrobných závodov. Veľký nedostatok čipov však logistický problém prehĺbil natoľko, že napríklad mladoboleslavská Škoda Auto musela autá prevážať na provizórne odstavné plochy ďaleko od výrobných závodov. A ako sama priznáva, pri preprave, či skladovaní vznikajú neraz na autách škody, ktoré v nejednom prípade končia zošrotovaním prakticky kompletného auta.

Pokus o krádež z odstavného parkoviska

Ako uvádza portál E15, Škoda Auto má momentálne na odstavných plochách približne 15 000 áut čakajúcich na domontovanie chýbajúcich komponentov. A ako potvrdil Jaroslav Povšík z odborov mladoboleslavskej Škody Auto, niektoré z nich sa počas transportu poškodili natoľko, že musia ísť rovno na zošrotovanie. „Tento problém riešime od začiatku existencie spoločnosti Škoda Auto. Momentálne máme veľké množstvo áut na odstavných plochách a tak dochádza k poškodeniam počas transportu logicky častejšie, hoci určite nie systémovo,“ povedal na adresu poškodených škodoviek Povšík. „Pokiaľ dôjde k poškodeniu, oprava je následne zrealizovaná v rámci finálnej kompletizácie auta. Pri niekoľkých autách došlo k rozsiahlejšiemu poškodeniu, v takých prípadoch postupuje automobilka v súlade s pokynmi poisťovne,“ doplnila Povšíkove slová hovorkyňa českej automobilky, Martina Špittová. Ako zaznelo, automobilka už eviduje aj pokus o krádež áut priamo z odstavných plôch.

Výroba stojí až do 10. januára 2022

Odborový predák Jaroslav Povšík sa vyjadril aj k odstaveniu výroby od 23. decembra do 10. januára budúceho roka. „Pre tieto dni sme vyjednali prekážku na strane zamestnávateľa s náhradou 80 % priemernej mzdy,“ uviedol Povšík. „Platí, že kto nemá počas týchto dní zmysluplnú prácu, tak má prekážku na strane zamestnávateľa a Škoda Auto to akceptovala,“ doplnil a zároveň poznamenal, že odbory nepripustili, aby kvalifikovaní zamestnanci v týchto dňoch slúžili ako natierači, či upratovacie čaty. Na takúto prácu koniec koncov ani nemajú pracovnú zmluvu. „V každej inej firme by to ľuďom možno nariadili, v Škode to nedopustíme,“ spomenul ďalej Povšík.