V tejto chvíli máme k dispozícii len veľmi stručné informácie, posolstvo je ale pomerne jasné. Aby prešiel zákaz spaľovacích motorov v EÚ, nestačí, aby sa na tom zhodli od reality odtrhnutí politici v Európskej komisii a Európskom parlamente. Potrebujú k tomu tiež mandát jednotlivých členských krajín. A momentálne sa zdá, že štát, ktorý je považovaný za jedného z lídrov tejto politiky – Nemecko – zaraďuje spiatočku.

Aspoň tak sa dajú interpretovať slová spolkového ministra financií Christiana Lindnera, ktorý po stretnutí so zástupcami priemyselného sektoru oznámil, že aj naďalej bude na trhu existovať miesto pre spaľovacie motory a ich zákaz by bol nesprávny.

Európska komisia v snahe znížiť do roku 2030 emisie oxidu uhličitého o 55 percent v porovnaní s rokom 1990 navrhla, aby boli emisie všetkých nových vozidiel v roku 2035 znížené o 100 percent, mala tým ale samozrejme na mysli výlučne autá s výfukom. Zároveň týmto návrhom ignorovala fakt, že podobné množstvo CO2 vzniká i počas výroby, prevádzky a recyklácie elektromobilu a už vôbec nezohľadňovala fakt, aký vplyv má táto politika už dnes na ceny nových áut a fakt, že by osobná motorizovaná mobilita prestala byť dostupná pre väčšinu ľudí.

Európsky parlament toto rozhodnutie EK nedávno pochopiteľne podporil, pričom v ďalšom kole majú prebehnúť rokovania s jednotlivými štátmi únie o konečnej podobe zákona i termínoch. Nemecko ale kompletne celé o rozum evidentne neprišlo, aj keď Lindner pripomína, že budú stále jedným z popredných trhov pre elektromobily.

Aktuálne sme tému zákazu spaľovacích motorov v nových automobiloch od roku 2035 doplnili postojom Slovenska.