Nemecko robí všetko pre to, aby formou dotácie na elektromobily čo najviac zatraktívnilo tento druh pohonu a formou stimulov pomohlo k ich rozšíreniu na domácich cestách. Práve táto krajina by totiž mala byť pre ostatných „Európanov“ vzorom a ukážkou toho, že vlastníctvo, či akékoľvek iné užívanie elektromobilu stojí za to a na jeho prevádzku nebude jeho užívateľ ekonomicky doplácať.

Nestačilo? Predĺžime

Najnovším počinom nemeckej vlády je predĺženie systému štátnych dotácií na nákup elektrických, či hybridných áut o ďalších 18 mesiacov. Až do konca roka 2020 tak bude Nemecko motivovať k nákupu elektrického auta dotáciou 4000 eur a plug-in hybridu sumou 3000 eur. Zároveň však štátne orgány uvažujú nad sprísnením podmienok pre dotáciu na plug-in hybridy, ktoré budú musieť v budúcnosti prejsť na jedno nabitie svojich akumulátorov až 80 km. Dnes platí podľa zákona o e-mobilite (EmoG) hranica 40 km, prípade produkcia CO2 do 50 g/km. Samozrejme podľa aktuálne platnej metodiky WLTP. Zodpovedné ministerstvá dokonca zvažujú, že v regiónoch veľkých miest by mohli byť podmienky menej prísne, či výška dotácie pozmenená smerom nahor. Okrem samotných firiem však chce vláda k užívaniu elektromobilov a hybridov motivovať aj súkromných užívateľov, či už formou znížených daní pri nákupe alebo výhodnejšími podmienkami pri zdieľaní, či vypožičiavaní ekologických áut.

Stále ich je málo

Napriek značnému dotačnému programu a sľubom politikov sa ani Nemcom nedarí dostať na cesty veľké počty elektrických áut. V roku 2018 tvorili len 1 % všetkých registrovaných áut, nemecká vláda pritom už verejne uznala, že sa jej asi nepodarí splniť proklamovaný cieľ dostať v najbližších dvoch rokoch na cesty milión elektrických áut. Paradoxom pritom je, že úzka, ekonomicky silná skupina potenciálnych zákazníkov by si elektrické auto aj kúpila, naráža však na úzky výber modelov, či ich dlhé dodacie lehoty, a tak sa vracia späť k prestížnym autám s konvenčnými pohonmi.