To, že sa jedná o verziu Egoist odhalíte už na prvý pohľad

To, že sa jedná o verziu Egoist odhalíte už na prvý pohľad

Prepracovaný 3,8litrový vidlicový šesťvalec s dvojitým preplňovaním poskytuje viac výkonu i krútiaceho momentu. Výkon narástol zo 485 na 530 k a krútiaci moment z 588 na 612 Nm. Bonusom sú nižšie emisie a lepšia spotreba paliva. Vylepšená aerodynamika zvýšila prítlak o 10 percent, zatiaľ čo zmeny na podvozku a tlmičoch spresnili riadenie a vyladili správanie auta počas jazdy.

 

Egoist však posúva GT-R na dosiaľ nevídanú úroveň luxusu, exkluzivity a nevšednosti. Väčšina pozornosti sa sústredila na kabínu, ktorá rozmaznáva cestujúcich celokoženým interiérom vyrábaným spoločnosťou Seton Leather v Nemecku. Nejedná sa o obyčajnú kožu. Spoločnosť Seton je popredným dodávateľom úzkej skupiny výrobcov superšportov a luxusných vozidiel. Jej koža je uprednostňovaná pre svoju vysokú kvalitu a konzistentný vzhľad daný spôsobom starostlivosti o dobytok.

Interiér verzie Egoist je skutočne luxusné miesto

Interiér verzie Egoist je skutočne luxusné miesto

Koža teraz vládne celému interiéru. Nechýba na základniach predných sedadiel, okolo praciek bezpečnostných pásov, na A- i B- stĺpikoch, v okolí stredovej konzoly alebo na tuneli prevodovky. Koža obklopuje aj vnútorné steny držiakov na nápoje a zakrýva prahové lišty dverí. Pôsobivé prešívanie potom dáva vyniknúť vizuálnym kontrastom medzi plochami. Kožené čalúnenie Seton vhodne dopĺňa materiál pripomínajúci semiš, ktorý pokrýva strop, slnečné clony, kryt batožinového priestoru a spodnú časť dverných panelov.

 

Ďalšou ukážkou precíznosti a časovej náročnosti výroby verzie GT-R Egoist je emblém na volante. „Bežný" GT-R má emblém lakovaný emailom. To je síce elegantné, ale sériovú výrobu to nezaprie.  Modelu Egoist prichádza na výpomoc starobylé japonské umenie. Písmená vznikajú ručne tradičným dekoratívnym postupom známym pod názvom „urushi". Konkrétna metóda použitá pri GT-R sa nazýva maki-e. Táto zručnosť sa učí výhradne v prefektúre Ishikawa, ktorá je domovom GT-R a nie je ju možné praktikovať, pokým remeselník nezíska úradnú licenciu.

Karbón, koža a exkluzívne materiály

Karbón, koža a exkluzívne materiály

Výroba každého emblému pre unikátny model GT-R je zverená jedinému človeku, pánovi Kubotovi z dielne Goshikiya. Nanesenie vrstiev laku tak, aby na embléme s jedinečným prevedením vznikol dojem farebnej hĺbky, trvá mnoho dní. Každý kus je tým pádom unikát.

 

Podobná pozornosť bola venovaná detailom pri vývoji audiosystému na objednávku. Popredný výrobca zvukových aparatúr Bose skonštruoval systém s 11 reproduktormi, úplne novým spínaným zosilňovačom a 9palcovým basovým reproduktorom, ktorý ako vôbec prvý na svete využíva montáž z uhlíkového kompozitu. Základňa s vysokou tuhosťou a tlmiacou schopnosťou zvyšuje kvalitu zvuku reproduktorov bez nárastu hmotnosti.

 

Pri ladení systému k dokonalej spokojnosti majiteľa ide však Bose ešte o krok ďalej. Budúci majiteľ je v priebehu spracovania objednávky presne zmeraný a je určená jeho ideálna pozícia pri riadení. Výrobca potom na základe výšky, dĺžky paží a požadovaného uhlu operadla zabezpečí optimálne umiestnenie reproduktorov v záujme dosiahnutia najvyššej kvality zvuku. Tak vyzerá skutočný audiosystém šitý na mieru.

Najmä v tejto farebnej kombinácií je Nissan GT-R Egoist skutočne krásne auto

Najmä v tejto farebnej kombinácií je Nissan GT-R Egoist skutočne krásne auto

Výbavu modelu Egoist završujú doplnky známe z verzie Spec-V uvedenej v roku 2010. Patria medzi ne aj špeciálne šesťlúčové kované zliatinové disky kolies RAYS - v prípade modelu Egoist v jedinečnom prevedení „Blue Sword" - a karbónový zadný spojler. Na výber sú aj rôzne odtiene karosérie. Niektoré z nich sa objavujú aj u iných modelov GT-R... ale Egoist je jediným Nissanom GT-R, ktorý sa dá objednať v novom exkluzívnom odtieni vytvorenom špeciálne pre toto vozidlo: bielej Ultimate Opal.

 

Aj keď Egoist nie je tak ostro športovo ladený ako limitovaná séria Spec-V, zostáva jedným z najlepších superšportov súčasnosti. Zvýšený výkon a krútiaci moment sa postarajú o prekonanie méty 100 km/h v skvelom čase 3,046 sekundy. Maximálna rýchlosť je 315 km/h. Kombinácia modernej elektroniky vrátane režimu „R Start" pre rozjazdy v pretekárskom štýle a šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky ovládanej magnéziovými páčkami pod volantom sa stará o to, že výkon je jednoducho k dispozícii vždy, keď to podmienky dovoľujú.

 

Podvozok ponúka bezkonkurenčnú trakciu a jazdné vlastnosti. Model 2011 prináša vďaka prepracovaným pružinám a tlmičom ešte citlivejšiu odozvu pri jazde. Vyššia je aj účinnosť bŕzd. Rozmernejšie kotúče lepšie odolávajú vädnutiu pri dlhodobom silnom brzdení a svojim dielom prispievajú aj kované zliatinové disky, ktoré teraz obúvajú nové pneumatiky Dunlop navrhnuté špeciálne pre Nissan GT-R.

zdroj: Nissan Slovensko

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov