Nissan GT-R 2011

Nissan GT-R 2011

A aké zmeny sa udiali na pohonnej jednotke? Úpravou plniaceho tlaku turbodúchadla, časovania ventilov a znížením odporu sania sa zvýšil výkon motora  na 530 k (390 kW) pri 6 400 ot./min, najvyšší točivý moment je teraz 612 Nm v rozmedzí od 3200 do 6000 ot./min. Súčasne sa podarilo znížiť spotrebu paliva na 8,5 km/l. Ehm, to ale tvrdí výrobca a len skutočný optimista tomu bude veriť :) Úplnou novinkou je režim „SAVE", ktorý pri jazde na diaľnici či otvorenej ceste optimalizuje točivý moment a upravuje schému radenia za účelom zníženia aktuálnej spotreby paliva. Taktiež bol pridaný aj režim 2WD, ktorý dočasne zmení vašu Godzillu na dvojkolku.

Pridaním vzpier do priestoru motora a prístrojovej dosky bola zvýšená tuhosť karosérie. Ďalšie zmeny sa udiali na zavesení predných kolies či na zadnej náprave, kde došlo ku zmene zbiehavosti. Hliníkové tlmiče novej konštrukcie zabezpečujú presnejšie tlmenie a vyššie pohodlie počas jazdy. Na ľahšie ale pevnejšie kované hliníkové disky značky Rays sa obúvajú vylepšené pneumatiky Dunlop s novou zmesou.

Možno by ste sa čudovali, ale zmenou prešla aj samotná karoséria GT-R

Možno by ste sa čudovali, ale zmenou prešla aj samotná karoséria GT-R. Jednak bola zvýšená presnosť zlícovania panelov karosérie, ale najmä aerodynamika je o úroveň vyššie. Prítlak sa zvýšil o približne 10 %, zatiaľ čo súčiniteľ odporu vzduchu dosiahol hodnotu 0,26cx. Prepracovaný predný nárazník (dostal populárne LED svetlá s názvom Hyper Daylight) zvyšuje prítlak a súčasne znižuje odpor vzduchu vo vnútri motorového priestoru a zvyšuje prietok vzduchu chladičom a okolím predných bŕzd. V zadnej časti auta môžete nájsť rozšírený zadný difúzor, či nový výduch vzduchu v zadnom nárazníku, ktorý odvádza vzduch z podbehov zadných kolies. Týmto sa okrem iného zlepšilo chladenie tlmičov výfuku a zvýšil prítlak na zadnú nápravu. V ponuke je šesť odtieňov karosérie, vrátane dvoch nových: čiernej Meteo Flake Black Pearl a modrej Aurora Flare Blue Pearl.

Zmien sa dočkal aj interiér: nová je povrchová úprava vypínačov v stredovej konzole či iných exponovaných častí radenia. Sedadlá v prevedeniach Pure Edition a Premium Edition teraz ponúkajú ešte väčšie pohodlie aj keď si zachovali svoj športový nádych.

Zajtra sa pozrieme na zúbky verziám Nissan GT-R SpecV, Club Track a EGOIST, tak ostaňte naladení.


Zatiaľ si môžete pozrieť našu jazdu Nissan GT-R Nám sa doteraz z neho klepú kolená...