Nová generácia Mazdy MX-5 je pomaly na obzore, s čím sa samozrejme vynára aj celé more dohadov. Tie najnovšie hovoria o použití hybridnej techniky. Mazda vraj nemá inú možnosť, ak chce športový roadster/kupé udržať vo svojom portfóliu. Tlačia ju totiž prísne emisné limity v podobe normy Euro 7. To, že ovplyvní novú generáciu MX-5, priznali aj samotní predstavitelia značky, nič konkrétnejšie ale nepovedali. 

Indície ukazujú na hybrid

Yasuhiro Aoyama, vyšší výkonný riaditeľ Mazdy, dokonca povedal, že hybridný pohon vidí ako riešenie, ktoré by im pomohlo splniť prísnejšie emisné pravidlá.Príde čas, keď bude mať (MX-5) istú formu elektrifikácie, takže je nutné preskúmať najvhodnejšie stratégie pre budúcnosť modelu MX-5, ktorá by však nezradila očakávania našich priaznivcov.“ To samozrejme nie sú prvé slová o hybridnej športovej Mazde. Už v roku 2021 totiž pre magazín Motor1 niečo podobné potvrdil aj hovorca automobilky: „Mazda má v pláne elektrifikovať MX-5 v snahe dosiahnuť elektrifikované portfólio do roku 2030.“ Globálne však firma túto informáciu nateraz stále nepotvrdila. 

Mazda Vision Study Concept

Na margo novej Miaty sa vyjadril aj šéf dizajnu značky Akira Tamatani, ktorý vylúčil použitie nového motora v podobe mild-hybridného radového šesťvalca. „Ak dáte do nej takýto motor, tak už to nebude MX-5.“ Otázny je tiež dizajn chystanej novej generácie. Mazda v novembri tohto roka predstavila zaujímavú štúdiu Vision Study a mnohí usudzovali, že práve to by mohol byť dizajn novej MX-5. Tamatani však naznačil, že novinka nebude so spomínaným konceptom totožná. „Je to (Vision Study) správa. Máme v sebe stále vášeň vyrábať autá tohto typu a to je informácia, ktorú chceme zdieľať. Či z toho spravíme aj produkčné vozidlá? Zatiaľ sme sa nerozhodli,“ povedal Tamatani. 

Nová generácia Mazdy MX-5 príde s najväčšou pravdepodobnosťou v roku 2026, no otázkou je, v akej forme? Všetky indície nateraz ukazujú práve na hybrid. Automobilka totiž ani nemá vzhľadom na emisné normy v EÚ príliš veľa iných možností. Teda, jedine, že by rovno spravili z Miaty elektromobil, ale tým by si proti sebe zrejme poštvali značnú časť priaznivcov. 

Zdroj: WhichCar