Škoda očakáva, že nová Octavia ostane aj naďalej jej bestsellerom. Automobilka do nej dala to najlepšie čo v súčasnosti má.

Škoda očakáva, že nová Octavia ostane aj naďalej jej bestsellerom. Automobilka do nej dala to najlepšie čo v súčasnosti má.

Prvou dôležitou informáciou je, že Octavia narástla v exteriéri aj interiéri, ale zároveň schudla 102 kg. Dĺžka má hodnotu 4659 mm (+90 mm) a šírka je 1814 mm (+45 mm). Rázvor narástol o 108 mm na 2686 mm. To je jasné znamenie, že v interiéri bude mať posádka opäť o niečo viac miesta. Výhodu budú mať najmä tí, ktorí sa vozia na zadných sedadlách. Priestor pre ich kolená narástol o 73 mm a od zadného sedáka až po strop je 980 mm. Interiér je vpredu vo výške lakťov širší o 39 a vzadu o 26 mm. Batožinový priestor má 590 litrov.

Škoda dala pod kapotu po štyri motory TSI a TDI. Benzínové štvorvalce začínajú 1,2 litrovým agregátom s výkonom 63 kW (86 k). Vrchol ponuky je 1,8 TSI s výkonom 132 kW (180 k). Automobilka ponúkne objemy 1,2; 1,4 a 1,8 litra. Fanúšikovia nafty si prídu na svoje pod štandardným označením TDI s objemami 1,6 a 2,0 litra. Ekologický vrchol bude predstavovať Octavia GreenLine s 1,6 TDI (81 kW- 110 k), ktorá dosiahne priemernú spotrebu len 3,4 l/100km a vyprodukuje 89 g CO2/km. Pohonné jednotky budú spojené s manuálnou prevodovkou, alebo s automatom DSG. Škoda plánuje neskôr nasadiť Octaviu jazdiacu na CNG a športovú Octaviu RS.

Hranatejší dizajn s ostrejšími líniami je presným opakom druhej generácie. Hodnotenie však nechám na každom z vás. Je novinka krajšia ako odchádzajúca generácia?
Za znížením hmotnosti o 102 kg stojí modulárna platforma MQB.

Za znížením hmotnosti o 102 kg stojí modulárna platforma MQB.

Škoda bude do novej Octavie montovať 9 airbagov. Elektronické bezpečnostné systémy sú úplnou samozrejmosťou. Na palube bude Front Assistant s funkciou núdzového brzdenia, Lane Assistant, multikolízna brzda, Crew Protect Assistant, Driver Activity Assistant alebo aktívna kapota.

Ďalšia technika už nebude na bezpečnosť, ale na zábavu a komfort. Niektoré časti výbavy použila Škoda po prvýkrát. Do tejto kategórie spadá napríklad adaptívny tempomat. Medzi ďalšie zariadenia uľahčujúce vodičov život patrí asistent diaľkových svetiel, parkovací asistent, systém rozpoznávania značiek, alebo voľba jazdného režimu Driving Mode Selection.

Do novej Octavie budeme nastupovať bezkľúčovo a rovnako ju aj naštartujeme. Ovládanie rádia a navigácie bude prebiehať cez dotykovú obrazovku. Vo veku palivovej nádrže bude škrabka na ľad (rovnakú má aj Rapid) a vo dverách bude kôš na odpadky. Cena novej generácie by sa mala pohybovať na úrovni tej aktuálnej.

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj: Škoda Octavia III nafotená bez maskovania!

Interiér poskytne posádke viac priestoru. Môže za to najmä väčší rázvor.

Interiér poskytne posádke viac priestoru. Môže za to najmä väčší rázvor.