Podrobnosti vám samozrejme nepovieme. SolCold, tak ako aj iné firmy, logicky chráni svoj vynález tým, že neprezradil, z čoho alebo ako je vyrobený. Ide však o viacvrstvový materiál pripomínajúci fóliu, ktorým môžete potiahnuť v zásade čokoľvek. Nádrže, kontajnery, budovy a pochopiteľne aj automobily.

A práve tie si Izraelčania vybrali, keď chceli predviesť, čo ich novinka dokáže. V rámci demonštrácie postavili na slnko vedľa seba tri identické autá, konkrétne biele Volkswageny Polo. Dve z nich nemali žiadne úpravy, tretie malo karosériu potiahnutú novým materiálom.

SolCold hovorí, že horúce počasie vyhnalo teplotu v interiéri prvého neupraveného vozidla na 55 stupňov Celzia, zatiaľ čo vo Volkswagene s ich materiálom na povrchu stúpla teplota v kabíne na priamom slnku na 37 stupňov Celzia. To je samozrejme stále dosť, zároveň je to ale výrazne zlepšenie v porovnaní s prvým referenčným vozidlom.

Ešte pôsobivejšie vyznieva ich pokus v porovnaní s druhým neupraveným Polom, ktoré bolo zaparkované pod slnečníkom. V tieni sa jeho vnútro zahrialo na rovných 40 stupňov Celzia, čo znamená, že SolCold pracuje bez akéhokoľvek zdroja energie efektívnejšie, ako keď vozidlo schováte pred priamym slnkom.

V rozhovoroch, ktoré zástupcovia SolCold momentálne poskytujú, prezradili, že v závislosti na veľkosti kabíny a pochopiteľne i ploche okien a kvalite ich antireflexnej úpravy dokáže nový izraelský materiál zredukovať teplotu v interiéri o 20 až 70 percent. Čo je cesta nielen ako ochrániť dieťa zabudnuté v zaparkovanom automobile, ale tiež spôsob, ako znížiť energetickú náročnosť na prácu klimatizačnej jednotky, ktorá musí vychladiť kabínu v lete počas prvých desiatok minút po nasadnutí posádky.

Ako niečo také SolCold dokáže, je zatiaľ tajomstvom, asi však neprekvapuje, že o vynález už prejavili záujem prvé automobilky. Startup prezrádza, že ide o Volkswagen a Toyotu. Ešte lepšie je, že nový materiál nemá byť toxický a ani neobsahuje žiadne vzácne, inak povedané drahé chemické prvky. Odrazená energia navyše nemá „oslňovať“ okoloidúcich či akokoľvek škodiť, nano-štruktúra povrchu slnečné svetlo jednoducho rozptýli.

A možná výroba? Materiál je momentálne v štádiu prototypových skúšok, dlho by sme ale čakať nemali. SolCold tvrdí, že produkcia bude pripravená už koncom tohto roka. „Fólia“ má byť údajne použitá na nejakom budúcom koncepte VW a ak sa osvedčí, môže sa čoskoro dostať aj na bežné sériové autá.